۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دیدار مهم نمایندگان HDP و CHP در پارلمان ترکیه؛ هم ارتش و هم پ.ک.ک دست خود را از روی ماشه ها بردارند

دیدار مهم نمایندگان HDP و CHP در پارلمان ترکیه؛ هم ارتش و هم پ.ک.ک دست خود را از روی ماشه ها بردارند

  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۸۹ بازدید
  • ۰

به طور قطع سلاح ها باید ساکت شده و مذاکره برای تاسیس صلح از سر گرفته شود. هر دو طرف (ارتش و پ.ک.ک) باید دست خود را را از روی ماشه بردارند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، هیئت حزب دموکراتیک خلق ها شامل، صلاح الدین دمیرتاش، فیگن یوکسکداغ، ادریس بالوکن، یوردوسو اوزسوکمن لر و آلپ آلتین عرس، با هیئت حزب جمهوری خواه خلق ترکیه شامل، کمال قلیچدار اوغلو، لونت کوک و عنگین آلتای در پارلمان ترکیه دیدار کردند.
بعد از این دیدار مهم عنگین آلتای، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با شرکت در مصاحبه ای مطبوعاتی عنوان کرد: تلاش های اخیر صلاح الدین دمیرتاش، اظهارات هوشمندانه، صمیمی و دارای حسن نیت وی در خصوص تحولات ترکیه باعث شده است تا به آگاهی ملت ترکیه افزوده شود. پ.ک.ک به طور قطع باید خلع سلاح شود. آنان باید بدانند که با در دست داشتن سلاح نمی توانند خواستار صلح شوند. همه خیالشان راحت باشد ترکیه به هیچ عنوان تجزیه نخواهد شد. به موازات خلع سلاح پ.ک.ک دولت ترکیه نیز باید به مسئولیت خود در چارچوب تاسیس صلح در کشور عمل کند.
همچنین ادریس بالوکن، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه نیز در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و در اظهارات خود تاکید کرد: دیدار حزب دموکراتیک خلق ها با حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در شرایط موجود کشور یک انتظار همگانی از این دو حزب در جهت باز کردن مسیر صلح و گفتگو بود.
وی در ادامه تاکید کرد: حزب عدالت و توسعه اقتدار خود را در جهت تامین آینده رجب طیب اردوغان به کار برده و در این مسیر روندی را آغاز کرده است که از به وجود آمدن درگیری و جنگ و از نگرانی ملت ترکیه در خصوص تجزیه کشور استفاده کرده و در حال توجیه سیاست های نظامی خود است. ترکیه به هیچ عنوان با خطر تجزیه روبه رو نیست. ما برای برابری و حفظ تمامیت ارضی ترکیه در حال مبارزه هستیم. به طور قطع سلاح ها باید ساکت شده و مذاکره برای تاسیس صلح از سر گرفته شود. هر دو طرف (ارتش و پ.ک.ک) باید دست خود را را از روی ماشه بردارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *