۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دولت عراق با هماهنگی ترکیه نیروهای “پ ک ک” را از عراق اخراج می کند

دولت عراق با هماهنگی ترکیه نیروهای “پ ک ک” را از عراق اخراج می کند

  • ۹ آبان ۱۳۹۶
  • ۱۶۰ بازدید
  • ۰

فراکسیون های مختلف پارلمان عراق از دولت حیدر العبادی خواستند با هماهنگی با ترکیه جهت اخراج عناصر گروه تروریستی «پ.ک.ک» از کشورشان اقدام کند.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از TRT، نخست وزیر عراق دو هفته پیش ورود تروریست های پ.ک.ک به درگیری های کرکوک را به مثابه اعلام جنگ علیه نیروهای کشورش ارزیابی کرده بود.

حیدر الفؤاد نماینده فراکسیون الاصلاح (که دارای ۱۸۰ از مجموع ۳۲۸ کرسی در مجلس عراق است) در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت:

«عراق باید با ترکیه جهت اخراج گروه پ.ک.ک همکاری کند. دولت باید با کنترل تمام مناطق، به گروه های تروریستی اجازه ندهد که آرامش کشور ما را برهم زنند.

سازمان تروریستی پ.ک.ک دست به اقدامات مشکوک در عراق می‌زند. این عمل منجر به جنگ داخلی می شود. باید با ترکیه علیه این سازمان تصمیم جدی اتخاذ کرد».

عبدالعزیز الظالمی نماینده فراکسیون الاحرار در مجلس عراق هم تصریح کرد:

«سازمان پ.ک.ک هم امنیت عراق و وهم امنیت ترکیه تهدید می کند. بین بغداد و آنکارا علیه داعش در عراق هماهنگی وجود دارد. این هماهنگی میان دو کشور علیه پ.ک.ک نیز باید انجام شود».

محمود الصهیود نماینده ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز گفت:

«باید میان عراق، ترکیه و ایران علیه پ.ک.ک و تلاش ها برای تجزیه کشور هماهنگی انجام داد. دولت برای اخراج این گروه تروریستی پ.ک.ک و جلوگیری از تقسیم عراق با ترکیه و ایران اقدام کند.

دولت عراق باید به دیکتاتوری مسعود بارزانی و سازمان پ.ک.ک که در کنار جدایی طلبان ضد وحدت کشور ایستاده بود، پایان دهد».

عبدالرحمن اللویزی نماینده وابسته به ائتلاف نیروهای ملی هم تاکید کرد:

«سازمان تروریستی پ.ک.ک نباید در عراق نماند. وجود آن در اینجا غیرقانونی بوده و بر روابط ما با کشورهای عربی و منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

این سازمان از عراق باید اخراج شود، زیرا برای کشورهای منطقه به ویژه برای ترکیه مشکلات ایجاد می کند. ایجاد همکاری مشترک با همسایگان برای اخراج هر سازمانی که امنیت کشورهای همجوار را تهدید می کند، ممکن است».

گفتنی است نیروهای ارتش و امنیتی ترکیه مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک را در پاسخ به حملات این گروه علیه غیرنظامیان و نظامیان، در جنوب شرق کشور و شمال عراق هدف قرار می دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *