۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دولت باغچلی: مسئول درگیری اخیر ارتش ترکیه و پ.ک.ک، اردوغان است

دولت باغچلی: مسئول درگیری اخیر ارتش ترکیه و پ.ک.ک، اردوغان است

  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۹۹ بازدید
  • ۰

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه مسئول درگیری اخیر ارتش و نظامیان پ.ک.ک است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :به نقل از خبرگزاری اخلاص، دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی به ارزیابی درگیری اخیر نظامیان پ.ک.ک با ارتش ترکیه پرداخته و عنوان کرد: در ترکیه تهدیدات و ریسک ها به ابعاد ناامید کننده رسیده است. ۵۵ روز مانده به ۷ ژوئن ۲۰۱۵ (انتخابات پارلمان ترکیه) ترکیه در گرداب نا امنی گیر کرده است. مسئول تمام این درگیری ها و شرایط نگران کننده امروز ترکیه رجب طب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه هستند که با طرح تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه علنا با آتش بازی می کنند.

وی در ادامه افزود: درگیری اخیر پ.ک.ک با ارتش ترکیه ماحصل اظهارات اردوغان که گفته بود “دیگر مسئله کردها وجود ندارد” و در پی آن تشکیل نشدن هیئت ناظر در روند مذاکرات و اختلاف نظر در داخل هیئت حکومتی در چارچوب روند مذاکرات به اصطلاح صلح ترکیه و قرائت ۱۰ ماده بیانیه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی در کاخ دلمه باغچه است. کاملا مشخص است که حزب عدالت و توسعه در حال بازی با افکار عمومی است.

باغچلی گفت: علی رغم این که پ.ک.ک بارها اعلام کرده بود خلع سلاح نخواهد شد باز هم حکومت ترکیه بر سر مواضع خود در خصوص روند مذاکرات اصرار کرده است. این گونه رفتار حکومت ترکیه در قبال پ.ک.ک باعث شده است تا حزب کارگران کردستان جسارت بیشتری پیدا کرده و این موضوع باعث شده است تا امکانات و قابلیت های پ.ک.ک افزایش پیدا کند. تنها دلیل این موضوع تزلزل هیئت حکومتی در روند مذاکرات و نداشتن عزمی راسخ در این روند است. در شرایطی که رجب اردوغان تمام همّ و غم خود را صرف تغییر سیستم حکومتداری در ترکیه کرده است و تمام اندیشه هایش پیرامون ۴۰۰ نماینده مجلس می گردد؛ ترکیه گام به گام به سمت پرتگاه می رود. مسئول تمام این گونه درگیری ها در ترکیه کاخ نشینان این کشور هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین