۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دولت باغچلی: در ترکیه به هیچ عنوان مسئله کردها وجود ندارد

دولت باغچلی: در ترکیه به هیچ عنوان مسئله کردها وجود ندارد

  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۴۱۵ بازدید
  • ۱

در ترکیه به هیچ عنوان مسئله کردها وجود ندارد. استفاده از “مسئله کردها” در ترکیه قالبی است برای پوشاندن خیانت های پ.ک.ک که در زمان نخست وزیری رجب طیب اردوغان به وجود آمده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه زمان، دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی جنجالی مدعی شده است: در ترکیه به هیچ عنوان مسئله کردها وجود ندارد. استفاده از “مسئله کردها” در ترکیه قالبی است برای پوشاندن خیانت های پ.ک.ک که در زمان نخست وزیری رجب طیب اردوغان به وجود آمده است. ما دارای قانون ۱۰۰۰ ساله هستیم که با آن زندگی کرده ایم. در طول همزیستی کردها با ترک ها نزدیک به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده کرد – ترک به وجود آمده است. در خانواده هایی که زن یا مرد کرد بوده ۵ – ۶ و حتی ۷ بچه به دنیا آمده است. اکنون با گفتن «در ترکیه مسئله کردها وجود دارد» یک نفاق به وجود خواهد آمد. فرزندانی که در خانواده های کرد – ترک به دنیا آمده اند کدامشان کرد است کدامشان ترک؟ در واقع روند مذاکراتی که حزب عدالت و توسعه آغاز کرده است یک پروژه ویران کننده زندگی ملت ترکیه است.
وی در ادامه تصریح کرد: در روند مذاکرات صلح تنها چیزی که اتفاق افتاده است افزایش قدرت و اختیارات پ.ک.ک در منطقه بوده است. برای این که توافقات پنهانی خود را نمایان نکنند به ملت ترکیه شعار «پایان دادن به اشک های مادران» را ابلاغ کردند. در واقع ملت را فریب داده و پ.ک.ک را تقویت می کردند.
باغچلی مدعی شد: حزب عدالت و توسعه با افزایش کلانشهرهای کردنشین ترکیه از ۱۶ به ۳۰ شهر در واقع فرصت را به کسانی که در تلاش برای تشکیل کردستان مستقل هستند داده است. ترکیه آماده این نوع افزایش سریع جمعیت در مناطق کردنشین نبود. دیاربکر، وان، شانلی اورفا، ماردین به عنوان کلانشهرهای مناطق کردنشین ترکیه به حساب می آمدند. اکنون به آنها شرناخ، بتلیس، بینگول، تونجلی، باتمان و سرت را نیز اضافه کنید وجود ۸ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر جمعیت با ۱۱۴ هزار کیلومتر وسعت فرصت را به کسانی که در تلاش برای تشکیل کردستان مستقل هستند فراهم می کند و این شرایط را حکومت ترکیه فراهم کرده است.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. در مورد مطالب سایتتون .واقعا هدفتون فقط تفرقه و بی شرفیه .متاسفانه جریانات پان ترکیستی درسالهای اخیر با نقاب حمایت از نظام،داره بر ضد نظام امام ره فعالیت میکنه .وجز آدم کشی و توسل به ترکیه ی نژاد پرست، و بی هویتی کار دیگه ای انجام نمیده.از مسئولان اطلاعات استدعا دارم با این خائن های به وطن برخورد کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *