۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دولت آلمان با لغو تحریم ها علیه پ ک ک مخالفت کرد

دولت آلمان با لغو تحریم ها علیه پ ک ک مخالفت کرد

  • ۹ اسفند ۱۳۹۳
  • ۱۶۹ بازدید
  • ۰

دولت آلمان پیشنهاد حزب مخالف چپ این کشور را برای لغو تحریم گروه غیرقانونی پ ک ک را
رد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی از برلین، حزب دموکرات مسیحی وابسته به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در نشست پارلمان فدرال این کشور از تحریم این گروه که از سال ۱۹۹۳ اجرایی شده است دفاع کرد.
کلمنس بینینگر از اعضای حزب دموکرات مسیحی خاطرنشان کرد گروه پ ک ک ایدئولوژی و راهبردهای خود را تغییر نداده است رویکردی که بر خلاف درک بین المللی است.
این گروه از سال هزار و نهصد هشتاد و چهار برای استقلال می جنگد و حملات تروریستی این گروه تا کنون جان سی و شش هزار نفر را در ترکیه گرفته است. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا این گروه را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده اند.
آلمان که حدود جمعیت هفتصد هزار نفری مهاجران کرد را در خود جای داده است به دنبال اعتراضات خشونت آمیز این گروه در سال ۱۹۹۳ آن را غیرقانونی اعلام کرد.
بینینگر خاطرنشان کرد دادگاههای آلمان از سال ۲۰۰۴ تاکنون بیش از چهار هزار و پانصد تن از مظنونین به عضویت در پ ک ک را به خاطر جرایم مختلف محاکمه کرده اند که همین کافی است که تحریم ها علیه این گروه به قوت خود باقی بماند.
بر اساس اعلام آژانس امنیت داخلی آلمان موسوم به بی اف وی، پ ک ک سیزده هزار طرفدار در آلمان دارد. این گروه از طریق انجمن ها و موسسات مختلف تلاش می کند پول و نیروی جدید جذب کند.
احزاب سوسیال دموکرات و حزب مخالف سبز این کشور نیز از تصمیم دولت این کشور در تحریم گروه پ ک ک دفاع کرده اند.
حزب مخالف چپ آلمان رفع تحریم این گروه و عفو اعضای مجرم آن را خواستار شده است. بنا به اعلام این حزب گروه پ ک ک به تلاشهای دموکراتیک روی آورده و به عاملی مهم در مقابله با داعش در عراق و سوریه تبدیل شده است.
حزب چپ آلمان شصت و چهار کرسی از ششصد و سی و یک کرسی پارلمان آلمان را به خود اختصاص داده است. ائتلاف محافظه کاران و چپ آلمان اکثریت کرسیهای پارلمان این کشور را در اختیار دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین