۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دوران کالکان: پ.ک.ک خواستار همکاری و مشارکت با پارتی است

دوران کالکان: پ.ک.ک خواستار همکاری و مشارکت با پارتی است

  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

ما مخالف حرکت حزب دموکرات کردستان عراق نیستیم. ما خواستار همکاری و حضور دوجانبه با حزب دموکرات کردستان عراق در قالب کنگره ملی کرد هستیم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Ozgur-Gundem، دوران کالکان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) در قبال پ.ک.ک عنوان کرد: حزب دموکرات کردستان عراق نمی خواهد حتی نام پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و یا کردستان سوریه باشد. ما از حزب دموکرات کردستان عراق انتقاداتی داشتیم ولی این انتقادات به معنی مقابله با پارتی نبوده است. ما مخالف حرکت حزب دموکرات کردستان عراق نیستیم. سیاست و یا اندیشه نابودی و یا ضربه زدن به آنان را نیز نداریم. ما خواستار همکاری و حضور دوجانبه با حزب دموکرات کردستان عراق در قالب کنگره ملی کرد هستیم.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: ما خواهان تشکیل یک فرماندهی مشترک برای تمام گروه های مسلح کرد و اتحاد دیپلماتیک کردها هستیم. از این طرح حمایت کرده و آن را دنبال می کنیم. حزب دموکرات کردستان عراق در مسیر اشتباهی قدم گذاشته است. اقداماتی با ریسک بالا را اتخاذ کرده است. در نزد افکار عمومی کرد نیز رفته رفته موقعیت خود را از دست داده و شرایط سختی پیدا خواهد کرد.
کالکان در ادامه خاطرنشان کرد: عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک معقتد است «اگر راه های دیگری برای حل و فصل مسئله وجود دارد عمل به راه هایی که باعث خونریزی شود جنایت خواهد بود». فلسفه پ.ک.ک از این سخن نشات گرفته است. پ.ک.ک یک حرکت ۴۳ ساله است. ۳۵ سال است در مقابل سیاست های نظامی دولت ترکیه ایستادگی می کنیم. ۳۱ سال بدون وقفه گریلای پ.ک.ک مبارزه کرده است. تنها به کوه نرفته است در تمام مناطق کردنشین پخش شده است. پ.ک.ک قدرت بزرگی است. احمد داوود اوغلو می خواهد تمام ساختار پ.ک.ک را نابود کند ولی ما مثل این افراد را زیاد دیدیم. تانسو چیللر و کنعان اورن هم می خواستند پ.ک.ک را نابود کنند. ولی با قدرت کردها مواجه شدند. ترکیه اگر می خواهد به قدرت کردها پی ببرد از شریک خود داعش قدرت کردها را بپرسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین