۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دوران کالکان: پ.ک.ک خلاف روند مذاکرات موضعی نگرفته است

دوران کالکان: پ.ک.ک خلاف روند مذاکرات موضعی نگرفته است

  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
  • ۲۴۲ بازدید
  • ۰

یک عضو شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد که این سازمان برخلاف مذاکرات صلح هیچ موضعگیری ای نداشته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز ، دوران کالکان از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک در مصاحبه با Kurdistan24ضمن انتقاد شدید از مواضع هیئت حکومتی روند مذاکرات، اعلام کرد: پ.ک.ک در خصوص روند مذاکرات تا کنون هیچ اظهار نظری نکرده است که ایجاد مانع در روند به حساب آید. من عضوشورای رهبری پ.ک.ک هستم. به عنوان یک مرجع رسمی این نهاد عنوان می کنم؛ کوه قندیل بعد از بیانیه مشترک ۲۸ فوریه هیئت امرالی – هیئت حکومتی تنها بیانیه رسمی که منتشر کرد حمایت از این بیانیه و پیام عبدالله اوجالان بود. بعد از پیام نوروز بیانیه کنگره جوامع کرد حمایت از تک تک کلمات پیام عبدالله اوجالان بود. خارج از این موضوع پ.ک.ک به صورت رسمی هیچ اظهار نظر خلاف روند مذاکرات نداشته است.

کالکان تاکید کرد: ولی با این همه باز یالچین آکدوغان معاون نخست وزیری ترکیه در خصوص پ.ک.ک مواضع ناامید کننده ای اتخاذ کرده است. اگر آکدوغان بر صحت اظهارات خود اطمینان دارد یک بیانیه، اظهارنظر، مصاحبه و سخنرانی از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک بیاورد که برخلاف روند مذاکرات در آن سخنی به میان آمده است. تمام اظهارات یالچین آکدوغان مبارزه انتخاباتی با صلاح الدین دمیرتاش است. با نگاه به رفتار هیئت حکومتی خواهیم دید که رقابت تنگاتنگی بین رجب طیب اردوغان و صلاح الدین دمیرتاش در عرصه انتخابات وجود دارد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه عنوان کرد: سخنان اخیر اردوغان، همان گفته های دولتمردان ۴۰ سال اخیر ترکیه است. حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز در دوران حکومتداری خود سابقه این اظهارات را داشته است. در این ۴۰ سال احزاب مختلفی در ترکیه به قدرت رسیدند که تمام آنان در قبال مسئله کردها این سخنان را دکلمه کردند. سخنان خفیف “محمود عزت بوزکورت” در خصوص کردها از زبان رجب طیب اردوغان نیز بازگو شد. اعلام این که «مسئله کردها وجود ندارد» بدین معنیست که «کرد وجود ندارد». رئیس جمهور ترکیه با این سخنان نشان داد که تا چه اندازه قدرت طلب است.

لازم به ذکر است، محمود عزت بوزکورت، یکی از نمایندگان مجلس ترکیه بود که مواضع بسیار تندی علیه کردهای ترکیه داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین