۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دمیرتاش: PKK باید عذرخواهی کند

  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

HDP انفجار مرگبار دیاربکر را محکوم می کند و معتقد است کسانی که مسئول آن بوده اند باید عذرخواهی کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با اشاره به حملۀ شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) در روستایی در اطراف سور که روز ۱۲ می اتفاق افتاد گفت آنهایی که مسئول انفجار مرگبار اخیر در استان جنوب شرقی دیاربکر بودند، باید عذرخواهی کنند.
دمیرتاش در نشست گروه پارلمانی حزبش گفت: «ما اعلام می کنیم که این عمل را نپذیرفته ایم و نخواهیم پذیرفت و آن را محکوم می کنیم.» وی افزود چنین حمله ای «هیچ توجیه معقول و مشروعی ندارد».
وی پس از قرائت اسامی ۱۶ تن که در حملۀ PKK جان خود را از دست داده اند، گفت: «من اظهارات کسانی را که مسئولیت حمله را پذیرفتند، غیر مسئولانه می دانم. در چنین مواقعی کاری که باید کرد این است که عاملین این اقدام را معرفی کرد که عذر خواهی کنند. هیچ بهانه ای پذیرفته نیست. HDP هرگز در قبال کشتن شهروندان سکوت نکرده است و ساکت نخواهد ماند.»
دمیرتاش ضمن تأکید بر اینکه HDP خواهان جنگ فعلی در تعدادی از مناطق شهری کشور نیست، گفت: «حزب وی همواره برای طرح راه حل های دموکراتیک به منظور پیشگیری از مرگ شهروندان تلاش کرده است.»
در انفجاری که روز ۱۲ می در روستایی در نزدیکی دیاربکر روی داد ۱۶ تن کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *