۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دمیرتاش: HDP حزب سیاسی PKK نیست

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

دمیرتاش با توسل به امریکا بدنبال راه چاره برای توقف کشتار کردها در ترکیه بوده و بر همین اساس حزب  HDP  را حزبی جدا از پ ک ک اعلام کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دمراتیک خلق ها (HDP)  در مصاحبه با نشریه ورلد ویو بر اهمیت حضور آمریکا در مسائل سوریه و ترکیه تاکید کرد.

دمیرتاش در ادعای سخفیانه مدعی شد ، حزب دمکراتیک خلق ها(HDP) هیچ گونه وابستگی به پ ک ک نداشته و ما جناح سیاسی پ ک ک نیستیم ، دمیرتاش در شرایطی چنین ادعای را بر زبان می آورد که مردم مناطق کردنشین ترکیه در سخنرانی ها و تجمعات حزبی  نمایندگان HDP با پرچم های پ ک ک و یا عکس های اوجالان حضور  پیدا کرده  و شعارهای زنده باد آپو سر می دهند. رفتاری که کاملا با این ادعا در تناقض است.

دمیرتاش با مشاهد کشتار کردها بی گناه در ترکیه و همچنین ناکامی های حزب در برابر دولت نئوعثمانی ترکیه ،به ناچار دست به دامان امریکا شده و از ایالات متحده درخواست نموده که به این مشکلات پایان دهد.

دمیرتاش همچنین در این مصاحبه در پیروی از سیاست های پ ک ک از امریکا درخواست کرده تا سیستم فدرالی سوریه را به رسمیت بشناسد،سیستم که هم اکنون سبب بروز جنگ و درگیری میان احزاب وابسته به بارزانی و پ ک ک شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *