۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: پارلمان ترکیه به اندازۀ یک دفتر مالیاتی ابتکار عمل ندارد

دمیرتاش: پارلمان ترکیه به اندازۀ یک دفتر مالیاتی ابتکار عمل ندارد

  • ۲۴ دی ۱۳۹۴
  • ۳۹۷ بازدید
  • ۰

آنچه امروز در پارلمان ترکیه می گذرد نتیجۀ یک سیاست است که می خواهد دیگران را متقاعد کردن کند که پارلمان بدون سیستم ریاست جمهوری کارامد نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفت به رغم این همه مسألۀ مبرم و فوری که در کشور وجود دارد، پارلمان قادر نیست روی این مسائل تمرکز کند زیرا در عمل پرداختن به مسائل واقعی توسط رئیس جمهور رجب طیب اردوغان ممنوع شده است.
صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک HDP که در نشست گروه پارلمانی حزب خود سخن می گفت با خانواده های قربانیان بمبگذاری انتحاری استانبول ابراز همدردی کرد و این حمله را یک “کشتار وحشیانه” خواند.
دمیرتاش گفت: «ما کشتار سلطان احمد را محکوم می کنیم. ان شاءالله واقعیات این حمله مانند حمله های دیگر در پشت درهای بسته باقی نمی ماند. می خواهم بگویم ما به عنوان HDP این گونه حملات را محکوم می کنیم و از پیگیری آن دست نخواهیم کشید و نخواهیم گذاشت واقعیت در پس پردۀ ابهام بماند و مسئولان آن را شناسایی خواهیم کرد.»
وی گفت مردم ترکیه هر روز و هر ساعت خبر مرگ می شنوند، به نحوی که این مسأله در کشور تبدیل به امری عادی شده است.
رئیس مشترک HDP با تأکید بر فقدان انگیزه در پارلمان برای حل مسائل جاری کشور، گفت پارلمان به گونه ای عمل می کند که گویی دستور کار آن مانند پارلمان نروژ است.
دمیرتاش گفت: «پارلمان به اندازۀ یک دفتر مالیاتی ابتکار و خلاقیت ندارد. درمانده و بیچاره است. چرا؟ چون گروهی که اکثریت پارلمان را تشکیل می دهند با مردم نیستند، بلکه با کاخ هستند.» و مقصود اصلی وی از کاخ شخص رجب طیب اردوغان بود.
پس از قرائت دستور کار هفتگی پارلمان دمیرتاش گفت: «شما تصور می کنید این دستور کار پارلمان یک کشور خیلی دور است. پارلمان و نمایندگان فاقد کارایی هستند. پارلمان اینک سرگرم مسائل پیش پا افتاده است. اپوزیسیون، البته بخشی از آن، مشغول مسائل جامعه است. بقیۀ نمایندگان نمی توانند از فرامین کاخ پا فراتر بگذارند.»
دمیرتاش تصریح کرد که آنچه امروز در پارلمان می گذرد نتیجۀ یک سیاست است که هدفمندانه در پی متقاعد کردن دیگران است به اینکه «پارلمان بدون سیستم ریاست جمهوری قابل استفاده نیست».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *