۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: ملی گراهای ترک به هر چیزی که در ارتباط با کردها باشد حمله می کنند

دمیرتاش: ملی گراهای ترک به هر چیزی که در ارتباط با کردها باشد حمله می کنند

  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰
دو روز است در خیابان های ترکیه گروه هایی با عنوان ملی گراهای ترکیه و حزب عدالت و توسعه به هر چیزی که در ارتباط با کردها باشد حمله می کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها طی یک مصاحبه مطبوعاتی دردیاربکر با اشاره به حملات مختلف به حزب دموکراتیک خلق ها در شهرهای ترکیه عنوان کرد: ترکیه در شرایط عادی نیست. آغاز جنگ در ترکیه تنها سیاست دولت بود که باعث شد تا گروه ها بار دیگر به سلاح رجوع کنند. حزب دموکراتیک خلق ها برای پایان یافتن این غم ها بر تاسیس صلح پایدار در ترکیه مصر است. جنگ در ترکیه با تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و احمد داوود اوغلو، نخست وزیر آغاز شده است. با این وجود ما برای پایان بخشیدن به کشتارها تلاش می کنیم.

رئیس مشترک HDP گفت: حملاتی که در دو روز اخیر به ما صورت گرفته است در واقع واکنش به عملیات تروریستی پ.ک.ک در داخل ترکیه نیست. این نوع اقدامات تصمیم اردوغان و داوود اوغلو برای ایجاد جنگ داخلی است. در ترکیه کسانی که با عنوان ملی گراها به ساختمان های حزب دموکراتیک خلق ها حمله می کنند در واقع ابزار این هدف حکومت ترکیه هستند. دو روز است در خیابان های ترکیه گروه هایی با عنوان ملی گراهای ترکیه و حزب عدالت و توسعه به هر چیزی که در ارتباط با کردها باشد حمله می کنند.

دمیرتاش تاکید کرد: به بسیاری از ساختمان های حزب در شهرهای مختلف حملاتی صورت گرفته است. در آنکارا با حمله به ساختمان اصلی حزب اتاقی که آرشیو حزب دموکراتیک خلق ها در آن نگه داری می شد به آتش کشیده شده است. این کار با حضور پلیس آنکارا و بدون مقاومت آنان صورت گرفته است. در این خصوص با فرمانداری آنکارا تماس گرفتیم ولی نتیجه بخش نبود. در تماس تلفنی با ما بسیار توهین آمیز و بدون رعایت کردن آداب سیاسی سخن گفته شد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حزب دموکراتیک خلق ها تنها حزب کردهای ترکیه نیست. ما حزبی هستیم که از حقوق برابر انسان ها دفاع می کنیم. قبل از انتخابات پارلمان ترکیه که نه عملیات نظامی علیه پ.ک.ک بود و نه پ.ک.ک به اقدامات نظامی در داخل ترکیه دست زده بود ۱۷۶ بار به اماکن حزب دموکراتیک خلق ها حمله شد. بمبگذاری صورت گرفت و انسان های زیادی کشته شدند ولی حزب دموکراتیک خلق ها همه را به آرامش و صلح دعوت کرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین