۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: مسئله خندق ها با پیام اوجالان در یک روز حل می شود

دمیرتاش: مسئله خندق ها با پیام اوجالان در یک روز حل می شود

  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

خندق هایی که دولت ترکیه در ۶ ماه نتوانسته آنان را پر کند با پیام عبدالله اوجالان در یک روز پر می شود. با یک پیام صلح از جانب اوجالان تمام این مسائل حل خواهد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که به ماردین سفر کرده طی سخنرانی خود در منطقه نصیبین استان ماردین اعلام کرد: دوران بسیار سختی را سپری می کنیم. حکومت میز مذاکرات را واژگون کرده و راهی برای حل و فصل مسائل از مسیر سیاسی باقی نگذاشته است. رئیس جمهور و نخست وزیر کشور به جای برپایی صلح در کشور، آشکارا از مذاکرات سیاسی روی برگردانده و به سلاح متوسل شده اند. باور کنید مسئله خندق ها و سنگرها تنها در یک روز، فقط در یک روز حل می شود. خندق هایی که شما در ۶ ماه نتوانسته اید آنان را پر کنید با پیام عبدالله اوجالان در یک روز پر می شود. با یک پیام صلح از جانب اوجالان تمام این مسائل حل خواهد شد. ولی متاسفانه دولت می خواهد این مسائل را با توپ و تانک حل کند.
دمیرتاش گفت: همه ما شاهد هستیم که شهرهای کردنشین در چه وضعیتی قرار دارند. نخست وزیر ترکیه با اصرار پیام جنگ صادر می کند. نزدیک به یک سال است که کلمه ای از صلح بر زبان نیاورده است. زیرا در کشور از صلح گفتن، خیانت به حساب می آید. زمانی که ما از صلح و برادری حرف می زنیم، تروریست و تجزیه طلب می شویم. ما نه از مطالباتمان برای صلح دست خواهیم کشید نه از خواسته هایمان در مسیر آزادی منصرف خواهیم شد. مردم کرد آزاد خواهند شد و در صلح زندگی خواهند کرد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: تانک ها و سلاح های سنگین ارتش ترکیه در ۶۰ روز ساختمانی سالم در سور باقی نگذاشته اند. در جزیره نیز بعد از ۱۲ روز محصور ماندن انسان ها در یک ساختمان مسکونی خبر کشته شدن آنان منتشر شده است. ما به عنوان یک هیئت به نصیبین سفر کرده ایم. به من و دوستانم اجازه دهید به همراه پرسنل پزشکی و آمبولانس ها به مناطق جنگی برویم. جنگ ذاتا بد است ولی بی اخلاقی در جنگ بدترین مسئله است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین