۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: سیاست های دولت در مسیر تبدیل کردن ترکیه به سوریه دیگر است

دمیرتاش: سیاست های دولت در مسیر تبدیل کردن ترکیه به سوریه دیگر است

  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۴۵ بازدید
  • ۰

سیاست هایی که حکومت ترکیه با توسل به خشونت اتخاذ کرده است کشور را در مسیر تبدیل شدن به سوریه ای دیگر قرار داده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که در پی درگیری های ارتش ترکیه با پ.ک.ک به منطقه سور از استان دیاربکر سفر کرده بود در میدان شیخ سعید این شهر سخنرانی کرده و در اظهاراتی عنوان کرد: در ترکیه مسئله کردهای این کشور از کمبود دموکراسی نشات گرفته است. ما به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها برای حل و فصل مشکلات ترکیه به خصوص مسئله کردهای این کشور از راههای صلح آمیز تلاش های زیادی صورت داده ایم. ملت ترکیه نیز از روند مذاکراتی که به وجود آمده بود حمایت کرد. تمام پیام هایی که از جانب حزب دموکراتیک خلق ها مبنی بر خلع سلاح پ.ک.ک صادر شده است خواسته های ملت ترکیه بوده است. انتظار داریم تا هر دو طرف این پیام ها را با جدیت تمام ارزیابی کنند. هم آنکارا و هم کوه قندیل باید مطالبات ملت ترکیه را در نظر بگیرند. سیاست هایی که حکومت ترکیه با توسل به خشونت اتخاذ کرده است کشور را در مسیر تبدیل شدن به سوریه ای دیگر قرار داده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: وظیفه ملت ترکیه تنها حمل کردن تابوت هایی که جسد جوانان این مملکت در آن خوابانده شده است؛ نیست. ما باید یک مانع محکم در مسیر کشتارها به وجود آوریم. مشکلاتی که اکنون در جزیره و دیاربکر و تمام شهرهای کردنشین ترکیه با آن مواجه هستیم نامش “مسئله کردهای ترکیه” است. این مسئله از این موضوع نشات گرفته است که کردها خواستار زندگی در سرزمین خود با فرهنگ، زبان، ارزش های خود هستند.
دمیرتاش افزود: بعد از این که قلب کردها را شکستند دیگر اقتدار و حاکمیت هیچ معنایی نخواهد داشت. اگرچه میز مذاکرات هم واژگون شده باشد دوباره بازگشتن به آن می تواند صورت بگیرد. اول از همه شرایط بازگشت به میز مذاکرات باید فراهم شود. مذاکره کردن موضوعی نیست که از آن شرم داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *