۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: در اتاق هایمان دستگاه های شنود کار گذاشته اند

دمیرتاش: در اتاق هایمان دستگاه های شنود کار گذاشته اند

  • ۲۹ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۲۴ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها مدعی شد دولت ترکیه در اتاق هایمان درمجلس و حزب دستگاه های شنود کار گذاشته است ما از این امر مطلعیم ولی اقدام به جمع آوریشان نمی کنیم. می خواهیم گوش کنند شاید کمی اصلاح شوند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haberler، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که در کنگره حزب دموکراتیک خلق ها در “سیرت” ترکیه سخنرانی می کرد، اظهار داشت: در خانه ام، تلفن ام، اتاق های مجلس و اتاق های حزب دستگاه های شنود کار گذاشته اند ما تمام این ها را می دانیم، ولی اقدام به جمع آوری آنان نمی کنیم می خواهیم گوش کنند بلکه اصلاح شوند. حتی محل دقیق دستگاه شنود در اتاق مجلسمان را می دانم. ما به خاطر حرف هایی که میزنیم هیچ ترسی نداریم. ما سخنانی را که این جا ایراد می کنیم در اتاق هایمان هم همین سخنان رد و بدل می شود.
وی در ادامه اظهارات خود ضمن یادآوری این موضوع که به انتخابات ۲۰۱۵ به صورت حزبی وارد خواهیم شد، ادامه داد: حزب دموکراتیک خلق ها در تلاش است تا فرهنگ جدید زندگی را بر اساس آزادی ها و برابری های زبان ها، دین ها و قومیت های گوناگون در یک جغرافیا به وجود آورد. چیزی که حزب دموکراتیک خلق ها را از حزب حاکم جدا می کند این است که حزب دموکراتیک خلق ها حزب کارگران، بازنشستگان، زنان و جوانان است. هرکسی که در این کشور “فقیر” باشد، این حزب برای اوست. وقت آن رسیده است که دیگر ترکیه را ملت ترکیه هدایت کند.
صلاح الدین دمیرتاش، ضمن اشاره به این موضوع که ما بین عرب ها و کردها در شهر سیرت به هیچ عنوان تفاوتی قائل نیستیم، تصریح کرد: سیرت تمام پتانسیل های خود را باید سازماندهی کرده و در انتخابات پیش رو بهترین انتخاب را داشته باشد. ما در ارائه خدمات به هیچ عنوان تفاوت قائل نخواهیم شد این موضوع را ساختارهای موجود در داخل حزبمان به خوبی نشان می دهد. حکومت ترکیه نیز همین موضوع را بیان می کند ولی ذهنیت موجود در سخنان حکومت این است “ما هیچ تفاوت بین شهروندان نمی گذاریم چون تمام شهروندان ترک هستند”. اندیشه حکومت در مورد برابری این گونه است. حکومت ترکیه در حالی که اجازه تحصیل به زبان مادری را نمی دهد، زبان عثمانی را اجباری می کند. این نوع سیاست ها از همین اندیشه نشات می گیرد.
رئیس حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه سخنان خود گفت : حزب عدالت و توسعه در ۱۲ سال اخیر به اندازه داعش و بوکوحرام به اسلام ضرر زده است. جماعت گولن توانست در برملا شدن فساد مالی حکومت ترکیه نقش داشته باشد ولی این کار را به خاطر کشور و ملت ترکیه انجام نداد بلکه به خاطر ضربه زدن سیاسی به عدالت و توسعه این کار را کرد. ما طرفدار حق و حقانیت هستیم. هم با جماعت گولن و هم با حزب عدالت و توسعه مخالفیم. برای ما هر دو به مانند هم هستند. ۱۱ سال با هم کار کردند. ۱۱ سال شراکت کردند. در ترکیه افراد جماعت گولن با رجب طیب اردوغان از نزدیک همکاری داشتند. حالا نخست وزیر کشور ادعا می کند ما با ارگان های موازی گر مواجه هستیم. اگر دلیل محکمی دارید برملا کنید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *