۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: داعش به نیابت از ترکیه با کردها می جنگد/ آک پارتی اگر می توانست کردها را نابود می کرد

دمیرتاش: داعش به نیابت از ترکیه با کردها می جنگد/ آک پارتی اگر می توانست کردها را نابود می کرد

  • ۱۷ دی ۱۳۹۴
  • ۳۶۲ بازدید
  • ۰
در داخل داعش جریانی وجود دارد که جنگ نیابتی از جانب ترکیه باکردها را دنبال می کند./ در ترکیه اگر حزب عدالت و توسعه می توانست کردها را نابود می کرد
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از المانیتور، صلاح الدین دمیرتاش در گفتگوی اختصاصی با این رسانه طی اظهاراتی مهم گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را به عنوان گروه تروریستی معرفی می کند. این صحیح است ولی چیزی که اردوغان آن را پنهان می کند این است که در داخل ترکیه جریان ها و کسانی هستند که به این گروه تروریستی بین المللی یاری می دهند و از آن حمایت می کنند. در داخل داعش نیز جریانی وجود دارد که جنگ نیابتی از جانب ترکیه(باکردها) را دنبال می کند. ترکیه در ابعاد بسیار وسیعی از داعش در جهت منافع خود استفاده کرده و از آن حمایت کرده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرده است: پیروزی های PYD در شمال سوریه در مبارزه با داعش ترکیه را نگران کرده است. ترکیه تشکیل خطوط کردی در شمال سوریه را به عنوان یک تهدید علیه امنیت ملی خود در آینده ارزیابی می کند. در داخل ترکیه نیز افزایش قدرت کردهای ترکیه را برای خود تهدید می داند. به همین خاطر هم در کردستان سوریه و هم در کردستان ترکیه اقدامات نظامی و سیاست های سرکوب گرانه اتخاذ شده است. در این راستا نیز داعش را به عنوان یک ابزار نظامی می بیند. در حال حاضر در کردستان سوریه علیه کردهای این کشور یک مداخله نظامی کامل توسط نیروهای نظامی ترکیه صورت می گیرد. و در داخل ترکیه با اعمال فشار به کردهای ترکیه در تلاش برای مشغول کردن و منحرف کردن افکار از این مداخله نظامی در کردستان سوریه است.
دمیرتاش خاطرنشان کرد: ترکیه بعد از روند مذاکرات صلح در قبال کردها سیاستی را اتخاذ کرده است که دولت سریلانکا در برابر نیروهای جدایی طلب موسوم به “ببر های تامیل” اتخاذ کرده بود. در ترکیه اگر حزب عدالت و توسعه می توانست کردها را نابود می کرد ولی نه کردستان سریلانکا است و نه پ.ک.ک، ببر های تامیل هستند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین