۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش خواستار خلع سلاح پ.ک.ک در جبهه ترکیه شد

دمیرتاش خواستار خلع سلاح پ.ک.ک در جبهه ترکیه شد

  • ۷ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۳۴ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی مهم از رهبران پ.ک.ک خواست تا زمینه خلع سلاح این گروه در جبهه ترکیه را فراهم کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی مهم به ارزیابی روند مذاکرات صلح پرداخته و عنوان کرد: سلاح باید به طور قطع از سیاست های روز ترکیه خارج شود. اگر کنگره جوامع کرد (KCK) و شورای فرماندهی پ.ک.ک خواستار حل و فصل مسئله کردهای ترکیه هستند – که در اظهارات خود خواسته هایشان را برای حل و فصل بارها عنوان کرده اند و ما به صداقت آنان ایمان داریم – باید به سیاست دموکراتیک در ترکیه کمک کرده و از آن حمایت کنند. نزدیک دو سال و نیم تا ۳ سال است که شورای فرماندهی پ.ک.ک از روند مذاکرات صلح حمایت می کند. خواسته من از کنگره جوامع کرد (KCK) حمایت بیشتر از روند مذاکرات صلح کرد – ترک و فراهم کردن زمینه های عملی شدن آن است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: یعنی مبارزه مسلحانه در ترکیه را باید به طور قطع از سیاست های خود در قبال ترکیه خارج کنند. در ترکیه دیگر زمان آن فرا رسیده است که بدون شلیک حتی یک گلوله به یک صلح پایدار دست پیدا کنیم. فرماندهان پ.ک.ک نیز باید از این مسئله حمایت کنند. حزب دموکراتیک خلق ها با کسب ۱۳ درصد آراء راه حرکت های سیاسی کرد در ترکیه را باز کرد. شورای فرماندهی پ.ک.ک انسان های عاقل و هوشمندی هستند. آنان معتقد هستند هر قدمی که حزب دموکراتیک خلق ها را ضعیف کند روند مذاکرات صلح ترکیه و روند دموکراتیزه شدن در ترکیه را ضعیف خواهد کرد.
دمیرتاش در سخنان خود به حمله دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به کوبانی نیز پرداخته و گفت: این که داعش از کجا به کانتون کوبانی نفوذ کرده است در حال پیگیری است. در این خصوص ادعاهای بسیاری وجود دارد. در خصوص برخی ادعاها مدارک قوی وجود دارد. کسانی هستند که در پی افزایش تنش میان آنکارا و کردستان سوریه هستند. نمی خواهم باور کنم دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از ترکیه به کوبانی نفوذ کرده است. امیدواریم ترکیه به حمایت های خود از این گروه تروریستی پایان داده باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *