۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: حدنصاب را کسب نکنیم قیامت نمی شود/ هرگز به اسلحه متوسل نمی شویم

دمیرتاش: حدنصاب را کسب نکنیم قیامت نمی شود/ هرگز به اسلحه متوسل نمی شویم

  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۴۲ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در سخنانی اعلام کرد که چنانچه حزبش نتواند حدنصاب انتخابات را کسب کند به سلاح متوسل نخواهند شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری اخلاص، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها درمیان استقبال دانشجویان دانشگاه بوغازایچی استانبول در جلسه پرسش و پاسخ این دانشگاه شرکت کرد.
وی در خصوص راه پیدا نکردن حزب دموکراتیک خلق ها به مجلس ترکیه عنوان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها به هیچ عنوان در صورت راه نیافتن به مجلس ترکیه به سلاح متوسل نخواهد شد. در واقع این گونه رفتارها بسیار اشتباه خواهد بود. حزب دموکراتیک خلق ها به مجلس راه پیدا کند و یا راه پیدا نکند از تاسیس صلح حمایت خواهد کرد. ولی مسئله مهم این جا است که عدم درگیری موجود میان نیروهای پ.ک.ک و ارتش ترکیه و تداوم وضعیت موجود را ما می توانیم تامین کنیم. با این وجود هیچ وقت این مسئله را به عنوان عامل فشار قرار نخواهیم داد. وجود حزب دموکراتیک خلق ها در عرصه سیاسی ترکیه ضمانت صلح در کشور است. ما حزبی هستیم که خواهیم توانست پتانسیل های درگیری در ترکیه را از بین برده و این پتانسیل ها را به موارد مثبتی تبدیل کنیم.
دمیرتاش در خصوص کسب حدنصاب انتخابات گفت: بر اساس نظرسنجی های مختلف حزب دموکراتیک خلق ها در مرز ۱۰ درصد قرار دارد ولی با محاسباتی که حزب دموکراتیک خلق ها به صورت استان به استان، توسط نامزدهای انتخاباتی صورت داده است تمام عوامل لازم برای کسب حدنصاب انتخابات را کسب شده می بینیم. برای حزب دموکراتیک خلق ها راه پیدا کردن به مجلس ترکیه دیگر جای بحث ندارد. به هدف خود دست پیدا خواهیم کرد.
وی افزود: حزب دموکراتیک خلق ها اگر به مجلس ترکیه راه پیدا نکند قیامت نخواهد شد. مبارزات ما در ترکیه تنها در چارچوب پارلمان ترکیه صورت نمی گیرد. ولی حضور در مجلس می تواند مجادلات ما در راه صلح را سروسامان دهد و بسیار مفید واقع شود. دست کم با حضور در پارلمان ترکیه می توانیم مانع اقدامتی غیرقانونی شویم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین