۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: ترکیه در قطب جنوب هم با کردها مبارزه می کند/ شب کودتا در امرالی درگیری پیش آمده است

دمیرتاش: ترکیه در قطب جنوب هم با کردها مبارزه می کند/ شب کودتا در امرالی درگیری پیش آمده است

  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
  • ۴۰۴ بازدید
  • ۱

رئیس HDP در سخنانی اظهار کرد: اگر کردها درقطب شمال و جنوب هم چادر بزنند، ترکیه با آنها مبارزه می کند. وی فاش ساخت که در شب کودتا یک هلی کوپتر به امرالی رفته و در آنجا درگیری هایی رخ داده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های خارجی ترکیه در خصوص سوریه عنوان کرد: کردها در منبج، جرابلس و کوبانی از اراده خود دفاع می کنند و دنیا این مسئله را تحسین می کند. ذهنیت حاکم در آنکارا از این مسئله ناراحت است و تاکید می کنند که در آنجا اجازه تاسیس یک ساختار کردی را نخواهند داد. اگر در شمال سوریه در پی تشکیل یک دولت ترکی بودند با دُهل از این موضوع استقبال می کردند. نام این سیاست های ترکیه نژاد پرستی و دشمنی با کردها است.
دمیرتاش گفت: کردهایی که معتقد هستید برادری ۱۰۰۰ ساله با آنان دارید اگر در قطب های شمال و جنوب نیز چادر بزنند ترکیه با آنان مبارزه خواهد کرد. در داخل حزب حاکم در ترکیه (حزب عدالت و توسعه) کردها نیز حضور دارند. از سیاست های خود در قبال کردها خجالت نکشیده اید؟ تا این اندازه به کردها توهین می شود صدای کردهای داخل حزب درنمی آید. ما که در هر کجا حرف از صلح می زنیم تروریست اعلام می شویم، ولی نخست وزیر در آخرین اظهارات خود تاکید می کند: «دیگر مذاکره ای باقی نمانده است» اگر ما این حرف را بزنیم ما را طرفدار جنگ اعلام خواهند کرد.
وی در ادامه با اشاره به اعتصاب غذایی که قرار است از ۵ سپتامبر آغاز شود اظهار کرد: دلیل اعتصاب غذای حرکت های سیاسی کردی که قرار است آغاز شود بازگشت دوباره به مذاکرات نیست. با گذشت ۵۰ روز از کودتا بی خبر بودن از وضعیت عبدالله اوجالان است که باعث اعتصاب غذای آنها شده است. وی زنده است یا نه؛ نمی دانیم. در شب کودتا یک هلی کوپتر ارتش به جزیره امرالی رفته بود. درگیری هایی در آن جا صورت گرفته است، در نتیجه این درگیری ها چه چیزی رخ داده است نمی دانیم. هلی کوپتری که به امرالی رفته بود از آن جا به یونان فرار کرده است. ما اعتصاب غذا را تا زمانی که دیدار با اوجالان صورت نگرفته است ادامه خواهیم داد.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. شما از حمایت از پ ک ک که قاتل کردهاست خجالت نمی کشید؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین