۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: برای پایان بحران با روسیه هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد/ AKP برای سرپوش گذاشتن به اشتباهات خود به HDP حمله می کند

دمیرتاش: برای پایان بحران با روسیه هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد/ AKP برای سرپوش گذاشتن به اشتباهات خود به HDP حمله می کند

  • ۵ دی ۱۳۹۴
  • ۳۸۳ بازدید
  • ۰
ما برای پایان بحران روسیه و ترکیه هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد./ اتهاماتی که به HDP تحت عنوان خیانت وارد شده است تماما برای سرپوش گذاشتن به اشتباهات حکومت و دولت ترکیه صورت گرفته است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها بعد از بازگشت از سفر روسیه در فرودگاه آتاتورک مصاحبه مطبوعاتی برگزاری کرده و در اظهاراتی عنوان کرد: سفر به روسیه و دیدار با مقامات این کشور مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود. در واقع ترکیه و ملت این کشور به هیچ عنوان خواستار جنگ با روسیه و یا هر کشور دیگری نیست. بحران به وجود آمده نتیجه تصمیم اشتباه حزب عدالت و توسعه است. ایجاد این بحران یک اشتباه بود و قبل از ما نخست وزیر و رئیس جمهور کشور نیز به آن اعتراف کرده اند. ابتدا مقامات ترک عنوان کرده بودند: «اگر روسیه بار دیگر این کار (ورود به حریم هوایی ترکیه) را تکرار کند دوباره نیز هدف قرار خواهیم گرفت» و بعد اظهارات خود را این گونه تغییر دادند: «اگر می دانستیم جنگنده روسی است؛ به آن حمله نمی کردیم». بعد از آن نیز سعی کردند تمام تقصیرات را گردن خلبان جنگنده بیندازند. در کنار آن برای دیدار با مقامات روسی از هر نوع تلاشی دریغ نمی کنند چون خودشان نیز متوجه اشتباهاتشان هستند.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که شما یک فایده سرنگونی جنگنده روسی برای ترکیه را بگویید من از تمام اظهارات خود عذرخواهی خواهم کرد؛ تصریح کرد: میلیون ها انسان از وضعیت به وجود آمده ضرر کرده اند. ما برای پایان بحران روسیه و ترکیه هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد. در واقع اتهاماتی که در خصوص این سفر به ما وارد شده است اعم از خیانت به کشور و ملت ترکیه تماما برای سرپوش گذاشتن به اشتباهات خود حکومت و دولت صورت گرفته است. ترکیه در حال کشیده شدن به انزوای بین المللی است. با کدام کشور همسایه رابطه خوبی دارید؟ آیا شما می توانید به ارمنستان، ایران، بغداد و دمشق سفر کنید؟ در عرصه بین المللی تنها دو کشور قطر و عربستان سعودی باقی مانده است که با ترکیه روابط حسنه دارند. با تمام کشورها روابط به سردی گراییده است. اکنون نیز با حمله به HDP در حال پوشاندن اشتباهات خود هستند. ما حزبی نیستم که از منافع حزب عدالت و توسعه حمایت کنیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین