۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دمیرتاش با طالبانی دیدار کرد

  • ۱۹ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۶۶ بازدید
  • ۰

دیروز سه شنبه ۱۷ آذر، صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) به همراه هیئتی و با دعوت رسمی وارد شهر سلیمانیه اقلیم کردستان شد.

انجمن بی تاوان اذربایجان غربی به نقل از رودانیوز ، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب (HDP) و هیئت همراه به دیدار با جلال طالبانی رئیس اتحاد میهنی کردستان (یکیتی) و رئیس جمهور سابق عراق رفتند و با وی به گفتگو درخصوص مسائلی همچون روند مذاکرات صلح در ترکیه و مشکلات پیرامون پرداختند. از جزئیات این سفر هنوز اخباری منتشر نشده است.

گفته می شود دمیرتاش و هیئت همراه قصد دارد پس از دیدار با طالبانی، رهسپار کوهستان های قندیل شود و با رئیس پ.ک.ک (جمیل بایک) درباره تحولات اخیر منطقه و ترکیه، دستورات لازم را اخذ و به ترکیه برگردد.

گفتنی است دمیرتاش از شروع مجدد درگیری های پ.ک.ک با ارتش ترکیه، به شدت ابراز نارضایتی کرده و بارها از پ.ک.ک خواسته تا به این درگیری ها پایان دهد، اما سران پ.ک.ک این درخواست را نابجا و … دانستند. در همین زمینه کارشناسان سیاسی این حوزه معتقدند که دمیرتاش برای اتمام حجت به قندیل می رود و خواستار ادامه مسیر بدون پ.ک.ک است، برای همین هم اول به دیدار طالبانی رفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین