۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلیل خلع‌سلاح نشدن پ‌ک‌ک

  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۱۹۱ بازدید
  • ۰

یاسین آکتای، معاون اول رئیس حزب عدالت و توسعه درباره دلیل خلع‌سلاح نشدن پ‌ک‌ک گفته: در شرایط موجود ترکیه عدم خلع‌سلاح PKK تنها یک دلیل دارد و آن هم اعمال فشار بر کوردهای ترکیه با توسل به سلاح است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی نظامیان PKK شبانه وارد روستاهای مناطق کوردنشین ترکیه شده و ساکنان آنها را برای حمایت ازحزب دموکراتیک خلق‌ها((HDP تهدید می‌کنند. در حال حاضر در دست داشتن سلاح توسط نظامیان PKK در مناسبات این سازمان با دولت هیچ کاربردی برای آنان نخواهد داشت. PKK در برابر مردم کرد ترکیه از سلاح استفاده می کند.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد حزب دموکراتیک خلق‌ها (و PKK در آستانه انتخابات پارلمان ترکیه همکاری نزدیکی با هم دارند. نظامیان PKK شبانه وارد روستاهای مناطق کوردنشین ترکیه شده و ساکنان آنها را برای حمایت از HDP تهدید می‌کنند. تصویری که HDP در غرب ترکیه از خود به نمایش گذاشته است با آن چیزی که در شرق نشان می‌دهد بسیار متفاوت است.
آکتای با تاکید بر این که PKK با گذشته خود هیچ تفاوتی نکرده است افزود: تنها کاربرد سلاح عوض شده است، در گذشته از سلاح در مقابل دولت استفاده می کردند، اما اکنون در برابر اراده کوردهای ترکیه از سلاح استفاده می‌کنند. PKK در تلاش است با استفاده از سلاح اراده مردمان کرد ترکیه را تحت تاثیر قرار داده و آن را به سمتی که خود می خواهد هدایت کند. طبیعی است که PKK نمی‌خواهد خلع سلاح شود زیرا سلاح به آنان قدرت می‌بخشد. این مسئله برای آینده ترکیه به خصوص کوردهای ترکیه بسیار خطرناک خواهد بود. زمانی که تهدید و فشار به صورت فرهنگ درآید، فرزندانی که در سایه این فرهنگ تربیت می‌شوند در آینده برای مردمان منطقه خطرناک خواهند بود. ما از روندی سخن می گوییم که پتانسیل آن را دارد تا شخصیت افراد را تغییر دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین