۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • دلوان علی: اتحادیه میهنی کردستان به دلیل همکاری با پ.ک.ک در لیست تروریستی آمریکا قرار خواهد گرفت

دلوان علی: اتحادیه میهنی کردستان به دلیل همکاری با پ.ک.ک در لیست تروریستی آمریکا قرار خواهد گرفت

  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
  • ۴۸ بازدید
  • ۰

دلوان علی، ناظر سیاسی و کارشناس حوزه تروریسم پ.ک.ک می گوید اگر اتحادیه میهنی کردستان تصمیمات شورای عالی قضایی عراق در خصوص نیروهای وابسته به پ.ک.ک را اجرا نکند، انتظار می رود در لیست تروریستی آمریکا قرار گیرد. وی افزود: گروه های چپ ترک وابسته به پ.ک.ک در شارباژیر و ماوات در سلیمانیه وجود دارند که برای مردم منطقه بسیار خطرناک هستند و ترکیه ۵۰۰۰ نیرو را برای حمله به منطقه آماده کرده است.

دلوان علی، ناظر سیاسی و کارشناس سیاست پ.ک.ک در این گفت و گو درباره تصمیمات دولت عراق و شورای عالی قضایی عراق در روزهای اخیر برای ممنوعیت فعالیت نیروهای وابسته به پ.ک.ک و نحوه اجرای این تصمیمات گفت: اتحادیه میهنی کردستان باید تصمیمات را اجرا کند، در غیر این صورت در لیست تروریسم قرار خواهد گرفت.»

چرا پ.ک.ک این همه نیرو، گروه و احزاب دارد؟ هدف از ایجاد این احزاب و گروه ها در اقصی نقاط اقلیم کردستان چیست؟ او گفت: «پ‌ک‌ک می‌خواهد از نژادها، ملیت‌ها و جوامع سوء استفاده کند و از طریق این نیروها به نیروهای دیگر جنگ بفروشد. نیروها را در اقلیم کردستان ایجاد کرد. پ.ک.ک در تلاش است تا از عراق و کشورهای منطقه منافع مادی بگیرد.

اکنون که پ‌ک‌ک به یک گروه ممنوعه تبدیل شده است و شورای عالی قضایی عراق دستور انحلال به اصطلاح جنبش‌ها و احزاب وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را صادر کرده است، این چه تغییری در وضعیت عراق و کردستان خواهد داشت؟
این ناظر سیاسی با بیان اینکه این تصمیم باید از مدت ها قبل گرفته می شد، زیرا با توجه به حضور نیروهای وابسته به پ.ک.ک، شاهد بی ثباتی در شنگال هستیم، گفت: ترک های وابسته به پ.ک.ک چه می کنند برای مردم منطقه چه ربطی به کردها در این مناطق دارد و تصمیمات اتخاذ شده در مورد این نیروها در سنجار و سلیمانیه باید هر چه سریعتر اجرا شود.

متأسفانه همه روابط نامشروع بین اتحادیه میهنی کردستان و پ.ک.ک حمله به ساختار اقلیم کردستان است، متاسفانه چه منطقی برای نیرویی وجود دارد که هیچ ربطی به عراق و اقلیم کردستان ندارد؟امروز پ.ک.ک با ممانعت از اجرای توافقنامه شنگال و جلوگیری از بازگشت آوارگان خود به اقلیم کردستان، کاری را انجام می دهد که انجام نشده است یا همان کار را به روشی دیگر انجام می دهد.

دلوان علی، ناظر سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه میهنی و طالبانی از این نیروها حمایت می کنند و روابط تسلیحاتی، سیاسی و حتی قاچاق بین آنها وجود دارد یا خیر، به نظر شما آیا آنها باید به این تصمیم پایبند باشند؟ چندین اقدام تروریستی در اقلیم کردستان، منفجر شدن خطوط لوله نفت دولت اقلیم کردستان و تبدیل شدن به تهدیدی برای انرژی جهانی: «اگر بافل طالبانی به حمایت از پ‌ک‌ک ادامه دهد، ایالات متحده در روزهای آینده اتحادیه میهنی کردستان را در لیست تروریستی قرار خواهد داد. اتحادیه میهنی باید تصمیمات دولت و شورای قضایی عراق را اجرا کند.»

اگر وضعیت اقلیم کردستان و عراق به خاطر حضور پ.ک.ک اینقدر بد است، چرا پ.ک.ک برای جنگ به ترکیه نمی رود؟ پ‌ک‌ک هیچ‌گاه حقوق مردم کُرد را نداشت، اما متأسفانه هزاران جوان کرد را کشته و هزاران نفر را به زندان انداخته است که ۱۰۰۰۰ نفر دیگر را کشتند پ.ک.ک نماینده کردهای ترکیه نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین