۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دست پ.ک.ک به خون مردم آلوده است، این گروه جایی در آینده سوریه ندارد

دست پ.ک.ک به خون مردم آلوده است، این گروه جایی در آینده سوریه ندارد

  • ۶ آذر ۱۳۹۶
  • ۲۴۴ بازدید
  • ۰

رئیس جمهوری ترکیه با اعلام حمایت از تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی در سوریه گفت: ما نمی توانیم گروهک های تروریستی مانند پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن که با نام هایی همچون: PYD ، YPG و نیروهای سوریه دمکراتیک فعالیت می کنند و سعی در تجزیه سوریه دارند و دست آنها به خون مردم این کشور آلوده شده را به عنوان یک بازیگر مشروع به رسمیت بشناسیم.

به گزارش انجمن بی تاوان ، «رجب طیب اردوغان» چهارشنبه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین و حسن روحانی رئیسان جمهوری روسیه و ایران در سوچی روسیه افزود: در این چارچوب اخراج عناصر تروریستی که اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و امنیت ملی کشور ما را هدف قرار داده است، از مهمترین اولویت های ما خواهد بود.
رئیس جمهوری ترکیه افزود: امروز با دوستان خود آقایان پوتین و روحانی دیدارهای بسیار حساسی را انجام دادیم و موضوعات روز را با صداقت تمام مورد بررسی قرار دادیم. گام هایی که در راستای برقراری صلح در سوریه برداشتیم یک بار دیگر مرور کردیم. دیدیم که مناطق عاری از درگیری در کاهش خشونت در منطقه نقش اساسی را ایفا کرده و از این موضوع بسیار خرسند هستیم.
اردوغان گفت: در این دور از گفت و گوها، براساس پیشرفت های حاصله در مذاکرات آستانه و در راستای ارایه راه حل پایدار مساله در رابطه با کمک هایی که در روند ژنو می توانیم انجام دهیم هم به رایزنی پرداختیم.
وی بیان کرد: ما در این چارچوب و براساس تعریف ارایه شده در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در زمینه کمک به آغاز به کار یک روند سیاسی همه جانبه، آزاد ، عادل و شفاف به رهبری و تحت حاکمیت مردم سوریه همفکر هستیم.
رئیس جمهوری ترکیه یادآور شد: تصمیم گرفتیم کنگره گفت و گوی ملی سوریه را که پیش بینی شد با اختیار عمل فدراسیون روسیه و در سوچی برگزار شود بر پایه این اصول ارزش افزوده مضاعفی را برای روند سیاسی مذکور به همراه آورد و به شکلی هماهنگ با این روند فعالیت کند.
اردوغان گفت: نشست رسانه ای امروز اولین گام منعکس کننده اساس همکاری ما است و تداوم این گام های مثبت بزرگترین آرزوی ما است.
رئیس جمهوری ترکیه گفت: در این چارچوب اخراج عناصر تروریستی که اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی سوریه و امنیت ملی کشور ما را هدف قرار داده است از این روند به عنوان ترکیه از مهمترین اولویت های ما خواهد بود.
وی افزود: هیچ کس از ما انتظار نداشته باشد که با یک سازمان تروریستی مانند پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن که با نام هایی همچون: PYD ، YPG و نیروهای سوریه دمکراتیک که قصد اخلال امنیت ملی ما را دارند زیر سقف واحدی جای بگیریم . اگر ما می گوییم که طرفدار تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی سوریه هستیم و گروهکی که دست آن به خون آلوده شده و سعی در تجزیه این کشور دارد نمی توانیم به عنوان یک بازیگر مشروع ببینیم و چنین گروهی جایی در آینده سوریه ندارد.
منبع:کورد هوال

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین