۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دستیار ویژه رئیس جمهور: دولت در پی رفع بدبینی میان اقوام است

دستیار ویژه رئیس جمهور: دولت در پی رفع بدبینی میان اقوام است

  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰

علی یونسی گفت: دولت اعتدال بر آن است تمام ایرانیان را متحد و از حقوق شهروندی همه آحاد جامعه دفاع کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ایران، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با حضور در جشن دهه فجر، که از سوی کلیمیان تهران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: این انقلاب مختص ایران نیست بلکه متعلق به تمام ملت‌های مظلوم جهان است.

به گزارش ایرنا، یونسی درباره علت مهاجرت اقلیت‌ها از ایران اظهار داشت: مهاجرت اقلیت‌های قومی و دینی در ایران همانند سایر ایرانیان، برای به دست آوردن فرصت شغلی یا تحصیلات عالی است.  وی باتأکید براینکه مهاجرت اقلیت‌ها از ایران به دلیل فشار حکومت نبوده، تصریح کرد: دو دلیل برای این مطلب وجود دارد، یکی فرهنگ ایرانی که فرهنگ زندگی مسالمت‌آمیز است و دیگری فرهنگ اسلام که به رعایت حقوق اهل کتاب تأکید دارد. دستیار ویژه رئیس جمهوری در ادامه افزود: در رژیم پهلوی سعی بر این بود که میان اکثریت مسلمان و اقلیت‌های دینی نوعی سوء ظن ایجاد شود. به وجود آوردن اختلاف و تقویت آن یکی از ابزارهای ایجاد ذهنیت منفی فی مابین اقلیت و اکثریت بود.

وی افزود: ما باید با ریشه‌های اختلاف مبارزه کنیم. ما باید برگردیم به وحدت ملی زیرا فرهنگ ایرانی اسلامی به هیچ وجه اختلاف را پذیرا نیست. یونسی تأکید کرد: این سیاست، سیاست امام راحل، رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی است. دولت دکتر روحانی نیز بر آن است تا ذهنیت‌های منفی را پاک کند و تمام ایرانیان عزیز را متحد کند و از حقوق شهروندی همه آحاد جامعه دفاع کند.  دستیار ویژه رئیس جمهوری در عین حال خاطرنشان کرد: البته ما در این راه موانع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوانی داریم که باید با آن مبارزه کنیم. این مسیری است که جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده است اما هر از گاهی تحریکاتی علیه ایران صورت می‌گیرد. سیاست‌های ایران هراسی و اسلام هراسی سیاست‌های متخذه از جانب کشورهای سلطه گر در همین راستا است.  یونسی تحولات اخیر منطقه را ناخوشایند اعلام کرد و افزود: دو رفتار خشونت‌آمیز در فرانسه اتفاق افتاد، یک رفتار افراطی ترور و دیگری رفتار خشونت آفرین توهین به مقدسات. وی با تأکید گفت: من به عنوان کسی که در این باره صاحب ایده است اعلام می‌کنم که بسیاری از این اعمال بر اساس تحریکات و اعمال تروریستی اسرائیل و صهیونیست‌ها است. اسرائیل تلاش می‌کند جنگ دینی و فرقه‌ای راه بیندازد هم جنگ شیعه و سنی و هم جنگ و اختلاف بین ادیان بزرگ. و این خبر خوبی برای جهانیان نیست. همه باید برای جلوگیری از این پروژه کمک کنند زیرا اگر این اتفاق رخ دهد اقلیت‌ها بیش از دیگران خسارت خواهند دید.  دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به مأموریت خود از سوی رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: در دفاع از حقوق اقلیت‌ها با تمام توان تلاش خواهم کرد و با فاصله گرفتن از هر گونه شعار به دنبال پیگیری امور اقلیت‌های مذهبی در کشور هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *