۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دستگیری ۵۱ تن از طرفداران پ.ک.ک، در سلیمانیه

دستگیری ۵۱ تن از طرفداران پ.ک.ک، در سلیمانیه

  • ۲۲ دی ۱۳۹۷
  • ۳۳۴ بازدید
  • ۰

نیروهای امنیتی در سلیمانیه در واکنش به اقدام برای نمایش فیلمی مستند از زندگی یکی از رهبران پ.ک.ک، ۵۱ تن از اعضای حزب جنبش آزادی و هواداران پ.ک.ک، را در پارک آزادی این شهر دستگیر کردند.

به گزارش انجمن بی تاوان، شبکه تلویزیونی ان. آر. تی گزارش داد که روز جمعه ۲۱ دی/۱۱ ژانویه، اعضای حزب جنبش آزادی در سلیمانیه که به عنوان حزب نزدیک به پ.ک.ک، در اقلیم کردستان، محسوب می شود؛ در پی ممانعت نیروهای امنیتی سلیمانیه از نمایش فیلمی مستند در مورد زندگینامه سکینه جانسز از رهبران ترور شده پ.ک.ک، در سینما سالم این شهر، اقدام به تلاش برای نمایش این فیلم در پارک آزادی سلیمانیه کردند.

این تلاش اعضای حزب جنبش آزادی و هواداران پ.ک.ک، واکنش نیروهای امنیتی سلیمانیه را که در این استان عمدتاً تحت فرمان اتحادیه میهنی کردستان هستند؛ به دنبال داشته و این نیروها اقدام به دستگیری ۵۱ تن از افراد حاضر در محل نمایش فیلم کردند.

طبق خبر روسای مشترک و  سخنگوی حزب جنبش آزادی، شماری دیگر از اعضای این حزب و هواداران پ.ک.ک، در سلیمانیه و سلاح خدر روزنامه  نگار و تعدادی از شهروندان عادی، از جمله چند زن و کودک نیز در میان دستگیر شدگان هستند.

نیروهای امنیتی حزب اتحادیه میهنی کردستان همچنین مانع از نمایش فیلم مستند مربوط به سکینه جانسز نیز شدند و این در حالی است که پیشتر آزاد عبدالله مسئول امور اطلاع رسانی در وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم تأکید کرد که فیلم سه روز در ده سال مربوط به زندگینامه سکینه جانسز دارای مجوز پخش از این وزارت خانه بوده و مانعی برای پخش آن وجود ندارد.

سکینه جانسز از رهبران پ.ک.ک، به همراه فیدان دوغان و لیلا سویلمز در اولین روزهای سال ۲۰۱۳ میلادی در پاریس ترور شدند.

ان. آر. تی گزارش داده که شماری از دستگیر شدگان پس از چند ساعت بازداشت آزاد شده و از سرنوشت شماری دیگر نیز اطلاعی در دست نیست.

در هفته های گذشته اتحادیه میهنی اقدام به اعمال فشار علیه جریان های نزدیک به پ.ک.ک، کرده و در پی صدور فرمانی از سوی قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم و عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان، مبنی بر ممنوعیت فعالیت احزاب فاقد مجوز در اقلیم، نیروهای امنیتی استان سلیمانیه پس از اعلام مهلتی ۲۴ ساعته به دفاتر حزب جنبش آزادی که جریانی نزدیک به پ.ک.ک، در اقلیم محسوب می شود، اقدام به تعطیلی این دفاتر کردند.

جنبش آزادی تاکید می کند که این اقدام اتحادیه میهنی به منظور جلب رضایت ترکیه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی این حزب با آنکارا صورت می گیرد.

ترکیه پیشتر با متهم کردن اتحادیه میهنی به همکاری با پ.ک.ک، استان سلیمانیه را مورد تحریم قرار داده و پروازهای میان فرودگاه سلیمانیه و کلیه فرودگاه های ترکیه را ممنوع اعلام کرده و در پی تعطیلی دفاتر حزب جنبش آزادی در استان سلیمانیه نیز سرکنسول ترکیه در اقلیم، با استقبال از این اقدام تأکید کرد که حزب جنبش آزادی شاخه پ.ک.ک، بوده و خواهان اعمال فشار بیشتر بر این حزب شد.

در همین حال روز گذشته منبعی از دیوان ریاست جمهوری عراق، طی گفتگو با سایت خبری خندان، اعلام کرد که در پی درخواست رئیس جمهور از کشور ترکیه، پروازهای میان فرودگاه سلیمانیه و ترکیه، تا دو هفته آینده، از سر گرفته می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین