۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری دو عضو پ.ک.ک در شانلی اورفا

  • ۴ دی ۱۳۹۳
  • ۳۵۹ بازدید
  • ۰

ستاد مبارزه با تروریسم ترکیه اعلام کرد که پلیس ترکیه دو عضو پ.ک.ک را که به صورت غیرمجاز از مرز سوروچ وارد استان شانلی اورفا شدند، دستگیر کرده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber7، بر اساس گزارش ریاست ستاد مبارزه با تروریسم شانلی اورفا، در منطقه «سوروچ» ترکیه، دو نیروی عضو پ.ک.ک با گذر از مرز ترکیه وسوریه در مرز سوروچ توسط نیروهای مرزی ترکیه دستگیر شدند.
ستاد مبارزه با ترورسیم اعلام کرد که این دو نیروی پ.ک.ک در سوریه فعالیت داشته اند و با ورود به ترکیه از مرز «سوروچ» در شانلی اورفا توسط نیروهای مرزی ترکیه دستگیر شده اند.
دادستان سوروچ در گزارش خود در این خصوص اظهار داشته است: در بازرسی ها و بازجویی های به عمل آمده از این دو نیروی پ.ک.ک انبار تسلیحات و مهمات پ.ک.ک در نزدیکی مرز شناسایی شد. در عملیاتی که تحت فرماندهی هنگ۳ مرزی ترکیه صورت گرفت از این انبار ۲ عدد سلاح کلاشینکف، ۷ عدد بمب دست ساز، ۸ عدد خشاب کلاشینکف، ۲۳۸ گلوله کلاشینکف و دو عدد جلیقه ضد گلوله کشف و ضبط شد. سلاح و مهمات کشف شده به فرماندهی ژاندارمری سوروچ تحویل داده شده است.
همچنین، بر اساس اخبار منتشر شده از مرکز ژاندارمری شهر «سرت» ترکیه، بر اساس حکم دادگاه در بازرسی از خانه یکی از اهالی روستای «یالکایا» که گزارشی مبنی بر وابسته بودن شخص به نیروهای پ.ک.ک مخابره شده بود، ۱ عدد کلاشینکف و ۱۰ خشاب مربوط به این سلاح، به همراه ۶۰۱ گلوله کشف و ضبط شده است.لازم به ذکر است، روند قانونی دادرسی در خصوص این افراد ادامه دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین