۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • در پی عملیات پ.ک.ک در یوکسکووا – داغلیجا: جنگنده های ارتش ترکیه مواضع پ.ک.ک در استان حکاری را بمباران کردند

در پی عملیات پ.ک.ک در یوکسکووا – داغلیجا: جنگنده های ارتش ترکیه مواضع پ.ک.ک در استان حکاری را بمباران کردند

  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
  • ۴۰۲ بازدید
  • ۰

علی رغم شرایط جوی نامساعد در منطقه و ابری بودن هوا، عملیات همچنان ادامه دارد. ارتش ترکیه در این عملیات از ۲ جنگنده F-16 و ۲ جنگنده F-4 استفاده کرده است که در اثر بمباران این جنگنده ها ۱۳ موضع پ.ک.ک مورد هدف قرار گرفته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، در پی درگیری های شدید در حکاری میان نیروهای ارتش ترکیه و نظامیان پ.ک.ک ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در ساعت ۰۲:۳۰ بامداد امروز ۷ سپتامبر ۲۰۱۵ طی گزارشی فوری اعلام کرد: در پی بمبگذاری پ.ک.ک در مسیر عبور نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه یوکسکووا – داغلیجا، ۲ دستگاه خودروی زرهی نیروهای امنیتی ترکیه منفجر شده است. در پی این بمبگذاری حملات مختلفی به صورت مشترک آغاز شده و نیروهای ارتش ترکیه از زمین و هوا با نظامیان پ.ک.ک درگیر شدند.  نیروها ارتش ترکیه با همکاری نیروهای مبارزه با ترور عملیات گسترده ای در منطقه آغاز کرده اند که از زمین و هوا تا کنون ۱۳ هدف از مواضع پ.ک.ک را زیر آتش قرار داده اند.
در این گزارش آمده است: علی رغم شرایط جوی نامساعد در منطقه و ابری بودن هوا، عملیات همچنان ادامه دارد. ارتش ترکیه در این عملیات از ۲ جنگنده F-16 و ۲ جنگنده F-4 استفاده کرده است که در اثر بمباران این جنگنده ها ۱۳ موضع پ.ک.ک مورد هدف قرار گرفته است.
«چیزی که در گزارش کتبی نیروهای مسلح ترکیه جلب توجه می کند اشاره نکردن به تعداد کشته و زخمی ها در این درگیری است. تا کنون هیچ منبع رسمی از حکومت، دولت و ارتش ترکیه آماری از کشته و زخمی های این درگیری را منتشر نکرده است».
بلافاصله بعد از این درگیری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهار نظری ضمن محکومیت شدید این حمله تروریستی عنوان کرده است: این نوع حملات که برابری، برادری و اتحاد ملت ترکیه را مورد هدف قرار داده است هیچ موقع به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهد کرد. کشته شدن نیروهای امنیتی در این حمله ناجوانمردانه پ.ک.ک دل تمام ملت ترکیه را خون کرده است.
همچنین، احمد داوود اوغلو، بعد از بازگشت به آنکارا بلافاصله در کاخ نخست وزیری ترکیه جلسه امنیتی تشکیل داده و به مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه با مقامات ذی ربط در خصوص درگیری های حکاری گفتگو کرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *