۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • در دیدار وزیر کشاورزی اقلیم کردستان با استاندار آذربایجان غربی مطرح شد: اقلیم کردستان به سرمایه گذاران ایرانی تسهیلات می دهد

در دیدار وزیر کشاورزی اقلیم کردستان با استاندار آذربایجان غربی مطرح شد: اقلیم کردستان به سرمایه گذاران ایرانی تسهیلات می دهد

  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۳۶ بازدید
  • ۰
ارومیه – وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق گفت: این اقلیم، آماده همکاری در راستای جذب سرمایه های شرکت های سرمایه گذار ایرانی در بخش های مختلف کشاورزی و آب و خاک است و به سرمایه گذارانی که در راستای تامین تقاضاهای اصلی اقلیم سرمایه گذاری کنند تسهیلات نیز داده می شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، عبدالستار مجید القادر سه شنبه شب در دیدار با “قربانعلی سعادت” استاندار آذربایجان غربی که با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی این استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: تفاهم های بسیار خوبی در راستای افزایش مناسبات بین ایران و اقلیم کردستان عراق در زمینه آب و خاک صورت گرفته که امیدواریم با همکاری دو طرف، این تفاهم نامه ها به اجرا در بیایند.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از نظر تولید محصولات کشاورزی بسیار برای ما حائز اهمیت است، اضافه کرد: یکی از مهمترین عوامل اجرایی شدن بهتر این تفاهم نامه ها، همکاری بیشتر استانهای مرزی است که آذربایجان غربی در زمره استانهای مهم در این راستا به شمار می رود.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی از استانهایی است که در حوزه کشاورزی و تولیدات مرتبط با این بخش، جایگاه بسیار خوبی دارد و ارتباط اقلیم کردستان عراق نیز با این استان، از دیگر استانهای مرزی بیشتر است.
عبدالستار مجید القادر، همچنین به بحث واردات محصول سیب از آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: اقلیم کردستان عراق از بابت واردات سیب از آذربایجان غربی، هیچ مشکلی ندارد و صرفا آنچه که برای ما اهمیت فراوانی دارد این است که سیب وارداتی از استان آذربایجان غربی سالم و با کیفیت باشد.
وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق ادامه داد: ما آماده هستیم، زمینه های جذب سرمایه گذاری های ایرانیان را در این اقلیم فراهم و مشکلات این سرمایه گذاران و شرکت ها را نیز برطرف کنیم.
عبدالستار مجید القادر، اظهار امیدواری کرد که روابط ایران و اقلیم کردستان عراق روز به روز بهبود یابد.
وی در ادامه با تبریک ایام دهه مبارک فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را الهام بخش دیگر ملت های منطقه در مقابله با ظلم و جور رژیم هایی نظیر رژیم بعث در عراق عنوان کرد و گفت: ملت و دولت ایران اسلامی، در برهه های مختلف کمک کار ملت عراق و اقلیم کردستان بودند و همکاری های تنگاتنگی را در ۳۶ سال گذشته با مردم این اقلیم به ویژه استانهای مرزی داشته اند.
وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق، انقلاب اسلامی ایران را الهام بخش ملت های آزاده و مظلوم دنیا دانست و افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا بعد از انقلاب اسلامی سال ۵۷ در ایران، جنب و جوشی برای تحقق اهداف انسانی و مبارزه با سلطه گران ایجاد شد.
وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق به منظور بررسی وضعیت همکاری های این بخش با ایران، به کشورمان سفر کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *