۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درگیری نیروهای امنیتی PYD با اعضای حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه

درگیری نیروهای امنیتی PYD با اعضای حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه

  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۴۳۳ بازدید
  • ۰

نیروهای امنیتی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به مراسم بزرگداشت انتشار اولین روزنامه کردی که از سوی حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه تشکیل شده بود حمله کردند و از ادامه برگزاری مراسم جلوگیری نمودند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کانال تلویزیونی Rudaw، مراسمی که برای برگزاری بزرگداشت ۱۱۷مین سالگرد انتشار اولین روزنامه کردی با نام کردستان، توسط حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه (PDK-S) در کانتون عفرین برگزار شده بود با مداخله نیروهای امنیتی PYD به درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد حاضر در مراسم انجامید.

بر اساس اخبار منتشر شده از منابع محلی، حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه (PDK-S) در منطقه “میدانکه” از کانتون عفرین مراسمی برای بزرگذاشت ۱۱۷ مین سالگرد انتشار روزنامه کردستان برگزار کرده بودند که با مداخله نیروهای امنیتی PYD برای متوقف کردن مراسم مواجه شد. در این زمینه اعضای کمیته حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه (PDK-S) توسط نیروهای امنیتی PYD دستگیر شده اند.

مرکز فرماندهی PYD در گزارش کتبی در این خصوص عنوان کرده است: به دلیل عدم کسب مجوز برای برگزاری مراسم به نیروهای امنیتی دستور داده شد تا مانع برگزاری مراسم شوند که متاسفانه با مداخله نیروهای امنیتی برای متوقف کردن این مراسم درگیری هایی به وجود آمده است.

سعید عمر، نماینده حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه (PDK-S) در مصاحبه با Rudaw، گفت: نیروهای امنیتی PYD رفتار نامناسبی با مردم داشتند. مردم آن منطقه به خاطر بزرگداشت اولین روزنامه کردی که یک مسئله ملی و اختصاصی کردها بود دور هم جمع شده بودند. این تجمع برای تبلیغ هیچ حزب سیاسی نبوده است.

وی در ادامه افزود: این حملات از جانب نیروهای PYD اولین اعمال فشار بر روی حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه (PDK-S) نبوده است و بارها این گونه فشارها اعمال شده است. در این خصوص به شورای ملی کردستان سوریه (ENKS) مراجعه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، اعضای کمیته حزب دموکراسی پیشرو کردهای سوریه چند ساعت پس از بازداشت از سوی نیروهای امنیتی PYD آزاد شده اند. حزب دموکراسی پیشرو از أحزاب نزدیک به مسعود بارزانی در کردستان سوریه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *