۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درپی اعتراض به عملکرد ترکیه در خصوص کردها و سوریه صورت گرفت؛

درپی اعتراض به عملکرد ترکیه در خصوص کردها و سوریه صورت گرفت؛

  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۳۶ بازدید
  • ۰

ضرب و شتم شدید دانشجویان و نمایندگان مجلس اکوادور توسط تیم همراه اردوغان/ اکوادور رسما از ترکیه شکایت کرد
در پی اعتراض دانشجویان و برخی نمایندگان مجلس اکوادور به عملکرد حکومت ترکیه در قبال کردهای این کشور و مسئله سوریه، محافظان اردوغان با حمله به معترضان برخی از آنان را به شدت مضروب کردند. در واکنش به این اقدام ترک ها، دولت اکوادور نیز رسما از محافظان آقای اردوغان به مراجع قضایی اکوادور شکایت کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری اسپوتینک ترکی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به آمریکای جنوبی سفر کرده بود، در کنفرانسی در کیتو، پایتخت اکوادور شرکت کرد که در این کنفرانس حین سخنرانی وی چندین دانشجوی دختر اکوادوری با سردادن شعار به کشتار کردهای ترکیه توسط حکومت این کشور اعتراض کردند.
این دو دانشجوی اکوادوری با فریاد «قاتل باید بیرون برود» مانع سخنرانی وی شدند که این مسئله با واکنش شدید نیروهای محافظ ترک اردوغان روبه رو شد و این دو دانشجوی اکوادوری بعد از ضرب و شتم شدید توسط نیروهای محافظ اردوغان به بیرون از سالن منتقل شدند. اردوغان نیز بعد از این اعتراض سخنان خود را با این جمله ادامه داد: «همانگونه که مشاهده می کنید؛ افراد بی ادبی نیز حضور دارند».
بعد از این کنفرانس، اردوغان برای سخنرانی به مجلس اکوادور رفته بود که در پارلمان نیز مورد اعتراض جمعی از نمایندگان اکوادوری قرار گرفته و برخی نمایندگان با بلند کردن پلاکاردهایی که بر روی آنان نوشته شده بود «اردوغان قاتل؛ اردوغان = داعش» به سیاست های خارجی ترکیه در منطقه خاورمیانه و مسئله کردهای این کشور اعتراض کردند که این مسئله باعث شد تا محافظان شخصی اردوغان اقدام به جمع آوری پلاکاردها کرده و در این میان زد و خوردی میان نمایندگان اکوادوری و محافظان شخصی اردوغان به وجود آمد که باعث اعتراض رسمی دولت اکوادور به عملکرد تیم همراه رئیس جمهور ترکیه شد.
کابریلا ریواندنریا، رئیس مجلس اکوادور در اظهاراتی با اعتراض به اقدامات محافظان شخصی اردوغان آنان را متهم به حمله به نمایندگان مجلس اکوادور کرد و وعده داد از طریق قضایی و قانونی این حرکت محافظان اردوغان را پیگیری خواهد کرد. مجلس اکوادور خواستار ممنوع الخروج شدن تیم محافظ اردوغان گردید اما رئیس جمهور ترکیه و تیم همراه وی پیش از هرگونه اقدامی خاک اکوادور را ترک کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین