۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درخواست پ.ک.ک برای مذاکره با حزب دموکرات کردستان عراق

درخواست پ.ک.ک برای مذاکره با حزب دموکرات کردستان عراق

  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
  • ۳۳۴ بازدید
  • ۰

محمد امین پینجوینی از سوی سران پ.ک.ک با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی Rudaw tv طی هفته های اخیر جنگ رسانه ای و تنش سیاسی بین پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق به اوج رسیده و اختلاف بنیادین این دو حزب کُردی در خصوص تحولات سیاسی مناطق کردنشین سوریه، موجب آن شده که هر روز بیانیه های تندی در رسانه های خود علیه همدیگر منتشر کنند.
بعدازظهر امروز محمد امین پینجوینی از نویسندگان و فعالان سیاسی کُرد که سابقه ی آشنایی و روابط نزدیک وی با عبدالله اوجالان به دو دهه ی پیش باز می گردد، به دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق رفت تا زمینه ی مناسبی را برای مذاکره بین پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق فراهم کند.
پینجوینی پس از دیدار با بارزانی به خبرنگاران گفت:«دیدار با کاک نیچروان بسیار مناسب و مثبت بود. ایشان اعلام کردند که حزب دموکرات کردستان عراق آمادگی آن را دارد تا در بالاترین سطح با سران پ.ک.ک وارد گفتگو شود و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. من هم در کوهستان قندیل و هم در اربیل از سران هر دو طرف خواستم که پیش از هر چیز به جنگ رسانه ای موجود و سیاه نمایی های کنونی پایان دهند».
پینجوینی در ادامه افزود:«واقعیت این است که در شمال سوریه سه کانتون خودگردان کُردی به وجود آمده و این پدیده را باید امر واقع دانست و هر دو حزب پ.ک.ک و دموکرات کردستان نیز باید از آن حمایت کنند. حزب دموکرات کردهای سوریه (PDK-S) هم که جدیداً تاسیس شده می تواند در این خودگردانی ها مشارکت کند. البته در مورد برخی مسائل اختلافاتی وجود دارد. مثلا برادران ما در این حزب جدید، می خواهند که آنان نیز در شمال سوریه دارای نیروی نظامی و انتظامی باشند اما حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و پ.ک.ک در این خصوص نظرات دیگری دارند. با این حال، نکات مشترک بسیار است و باید درباره ی همه ی  مسائل گفتگو شود».
پینجوینی طی دو دهه ی اخیر در اروپا زندگی کرده و همواره در نهادهای اقماری پ.ک.ک مانند مجلس کردستان خارج از کشور و کنگره ی ملی کُرد دارای مناصب بالایی بوده و پیش از آن که اوجالان در سال ۱۹۹۹ دستگیر شود، چندین بار در لبنان و سوریه با وی دیدار کرده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین