۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درخواست مجازات حبس برای رهبران HDP

  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰
 دادستانی آدانا در کیفرخواستی دمیرتاش، یوکسکداغ و مارال دانیش بشتاش را به تبلیغ تروریسم و اهانت به کشور متهم کرده و برای آنها پنج سال حبس درخواست کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از دیلی صباح، یک دادستان در جنوب ترکیه علیه رؤسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) کیفرخواستی آماده کرده و برای آنها پنج سال حبس درخواست کرده است.
دفتر دادستانی کل آدانا در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد نوشت اتهام تبلیغ تروریسم و اهانت به کشور علیه صلاح الدین دمیرتاش، فیگن یوکسکداغ و مارال دانیش بشتاش نمایندۀ حزب از آدانا، مطرح شده است.
دمیرتاش به خاطر سخنرانی خود در آدانا که اکتبر ۲۰۱۱ ایراد شده متهم به تبلیغ برای حزب کارگران کردستان (PKK) است. اتهام یوکسکداغ اهانت به کشور در سخنرانی خود در ماه اکتبر سال گذشته است.
بشتاش نیز با سه اتهام اهانت روبرو است که یکی از آنها در توئیتر و دو تای دیگر در اظهارات علنی وی در  ماه های اکتبر سال گذشته و فوریۀ امسال روی داده اند.
روز جمعه نیز دادستانی در استانبول به اتهام تبلیغ تروریسم کیفرخواستی علیه دمیرتاش و سری ثریا اوندر نمایندۀ این حزب طرح کرد و خواستار پنج سال حبس برای این دو تن شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین