۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داوود اوغلو: کردهای ترکیه می توانند با رأی دادن به HDP خواسته های خود را نشان دهند

داوود اوغلو: کردهای ترکیه می توانند با رأی دادن به HDP خواسته های خود را نشان دهند

  • ۵ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۲۵ بازدید
  • ۰
کردهای ترکیه می توانند خواسته سیاسی خود را با رای دادن به حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات نشان دهند ولی به هیچ عنوان به پیام پ.ک.ک مبنی بر ایجاد شورش در ترکیه عمل نخواهند کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد: ما به هیچ عنوان سخنی نگفته ایم که به معنی اتمام روند مذاکرات صلح کرد – ترک باشد. روند مذاکرات صلح متوقف شده است ولی این مسئله بدین معنی نیست که این روند به اتمام رسیده و یا حکومت ترکیه از حل و فصل مسئله کردها چشم پوشی کرده است.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که عملیات نظامی علیه پ.ک.ک به طور قطع ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: پ.ک.ک تصور می کرد با اعلام خودمختاری های بی پایه در مناطقی مانند نوسایبین، جزیره، دیاربکر و … خواهد توانست مردم کرد آن مناطق را علیه ما شورانده و به خیابان ها بکشاند. ولی این اتفاق صورت نگرفت زیرا شهروندان کرد ترکیه، برادران ما در مناطق کردنشین به خوبی می دانند چه کاری درست و چه کاری اشتباه است. کردهای ترکیه می توانند خواسته سیاسی خود را با رای دادن به حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات نشان دهند ولی به هیچ عنوان به پیام پ.ک.ک مبنی بر ایجاد شورش در ترکیه عمل نخواهند کرد. کردهای ترکیه از عملیات نظامی ارتش علیه پ.ک.ک یا به طور مستقیم حمایت کرده اند و یا با اتخاذ سکوت چراغ سبز خود به این عملیات ها را نشان داده اند. به سخنان صلح آمیز کنونی پ.ک.ک نگاه نکنید، اگر حمایت های مردمی از آنان صورت گرفته بود نیت اصلی آنان جدا کردن ۱۱ – ۱۲ منطقه حساس از ترکیه و اعلام استقلال در این مناطق بود.
داوود اوغلو در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ترکیه، یک دولت دموکراتیک است. اگر مطالبه مشروعی وجود داشته باشد نمایندگانی که حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه دارد می توانند آن را در صحن علنی مجلس مطرح کنند. ولی ایراد سخنانی مبنی بر این که  « ما به پ.ک.ک و PYD دلگرم هستیم» آن هم از جانب نماینده پارلمان ترکیه امری است که به هیچ عنوان توجیهی برای آن نیست.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین