۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

داوود اوغلو: پ‌ک‌ک مانند داعش است

  • ۴ آبان ۱۳۹۳
  • ۱۹۱ بازدید
  • ۰

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که دولتش از تلاش‌های ارتش آزاد سوریه و نیروهای پیشمرگه عراق برای مقابله با داعش حمایت می‌کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، «احمد داووداوغلو» نخست وزیر ترکیه امروز گفت که دولت متبوعه‌اش از ارتش آزاد سوریه و نیروهای پیشمرگه کرد در جنگ با داعش حمایت می کند؛ وی‌ هم‌چنین گفت که داعش و نیروهای پ‌ک‌ک برای مردم سوریه نمی‌جنگند.

ارتش آزاد سوریه یک گروه تروریستی است که در شعله‌ور شدن جنگ داخلی در سوریه سهم به سزایی داشت؛ مرکز اصلی فرماندهی این گروه در ترکیه بود و در مذاکرات ژنو (میان گروه‌های معارض و دولت سوریه) هم این گروه حضور فعالی داشت.

ارتش آزاد اما پس از ظهور النصره و علی‌الخصوص با سربرآوردن داعش و تحت تأثیر منفی اختلافات داخلی بر سر مسائل مالی، ابتکار عمل را از دست داد و در ماه‌های اخیر عملاً خبری از این گروه در رسانه‌ها منتشر نمی‌شد.

بر اساس خبر آناتولی، وزیر خارجه ترکیه در ادامه تلاش برای مطرح کردن مجدد ارتش آزاد، به درگیری نیروهای این گروه با داعش در کوبانی پرداخت و گفت که «ارتش آزاد تنها گروه مسلحی است که برای همه مردم سوریه می جنگد؛ این گروه با داعش و پ‌ک‌ک فرق دارد.»

پ‌ک‌ک نیز یک گروه تروریستی است که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه و آمریکا قرار دارد.

داوود اوغلو در توصیف شباهت‌های پ‌ک‌ک و داعش گفت که این دو گروه در پی کنترل بخش‌های خاصی از منطقه و تصاحب منابع غنی منطقه هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین