۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داوود اوغلو: سازمان ملل متحد باید از تشکیل منطقه حائل امنیتی در سوریه حمایت کند

داوود اوغلو: سازمان ملل متحد باید از تشکیل منطقه حائل امنیتی در سوریه حمایت کند

  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
  • ۱۷۴ بازدید
  • ۰
سازمان ملل متحد باید برای حمایت از سوری ها در داخل سوریه اقدام کند. در ۴ سال اخیر به عنوان وزیر خارجه ترکیه و اکنون به عنوان نخست وزیر این کشور در تلاش هستم تا رهبران سیاسی جهان به همراه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به تشکیل منطقه حائل امنیتی در سوریه اقناع کنم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو نخست وزیر دولت موقت ترکیه گفت : باید سازمان ملل متحد برای حمایت از سوری ها در داخل سوریه اقدام کند. در ۴ سال اخیر به عنوان وزیر خارجه ترکیه و اکنون به عنوان نخست وزیر این کشور در تلاش هستم تا رهبران سیاسی جهان به همراه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به تشکیل منطقه حائل امنیتی در سوریه اقناع کنم. با تشکیل منطقه حائل امنیتی پناهندگان سوری خواهند توانست در خانه و کاشانه خود زندگی کنند. ما طرحی را ارائه می کنیم که در صورت عملی شدن آن دیگر شاهد این همه پناهنده نخواهیم بود.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که صدای ما مبنی بر ارائه این طرح را کسی نشنیده است افزود: شاید برخی رهبران سیاسی جهان به خاطر امنیت ملی خود وارد این مسئله نشدند. در واقع ترکیه می تواند از خود و مرزهای خود دفاع کند. این مسئله را همه مشاهده کردند در صورت نیاز ترکیه به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و پ.ک.ک و تمام گروه های تروریستی زهر چشم نشان خواهد داد. ترکیه در برابر هرکسی که نسبت به این کشور نیت بدی داشته باشد خواهد توانست از خود دفاع کند. مسئله ما سوریه و ملت سوریه است. چه کسی خواهد توانست حقوق ملت سوریه را برگرداند؟ ۴ سال است هشدار می دهیم. بارها هشدار دادیم فجایع صربستان در سوریه در حال تکرار است.
داوود اوغلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در ۴ سال اخیر ترکیه ۲ میلیون پناهنده سوری را در خاک خود جای داده است. علی رغم تمام هشدارها و دعوت های ترکیه از جهانیان برای حل و فصل مسئله سوریه جهان گوشش بدهکار نیست خود را به این هشدارها بسته و از کنار آنان بی تفاوت گذشته اند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *