۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داوود اوغلو: اعلام عدم درگیری فرصت دادن به پ.ک.ک برای بازسازی است/ عملیات ها ادامه خواهد داشت

داوود اوغلو: اعلام عدم درگیری فرصت دادن به پ.ک.ک برای بازسازی است/ عملیات ها ادامه خواهد داشت

  • ۱۹ مهر ۱۳۹۴
  • ۲۹۶ بازدید
  • ۰
اکنون پ.ک.ک با اعلام آتش بس یکجانبه در تلاش است تا فضا را قبل از انتخابات ترکیه آرام کرده، ضرباتی که در طی عملیات ارتش ترکیه به آنان وارد شده را ترمیم بخشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر موقت ترکیه در اظهاراتی که در برنامه زنده از تلویزیون A TV و A Haber پخش می شد با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص «اعلام آتش بس یک جانبه پ.ک.ک» گفت: پ.ک.ک بعد از هر انتخابات برای از بین بردن آثار پیروزی دموکراسی ملت ترکیه دست به هر نوع اقدامی زده است. اکنون نیز با اعلام این موضوع در تلاش هستند تا فضا را قبل از انتخابات ترکیه آرام کرده، ضرباتی که در طی عملیات ارتش ترکیه به آنان وارد شده را ترمیم بخشیده و بعد از انتخابات ۱ نوامبر پارلمان ترکیه باز دست به عملیات نظامی در داخل ترکیه بزنند. ما نیت آنان را به خوبی می دانیم. سازمان های اطلاعاتی ما بسیار با دقت در این خصوص کار می کنند. این خبر نشان دهنده ترس و نگرانی شورای رهبری پ.ک.ک است. ما از تلفات پ.ک.ک خبر داریم. پ.ک.ک اکنون با بیش از ۲ هزار کشته نیروهای نظامی خود روبه رو شده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: این ادعای مطرح شده از جانب پ.ک.ک در واقع اقدامی در جهت حمایت از حزب دموکراتیک خلق ها است. موضع دولت در خصوص مبارزه با پ.ک.ک بسیار آشکار است. در ترکیه به غیر از نیروهای امنیتی مشروع هیچ سازمان و گروهی حق استفاده از سلاح را ندارد. ترکیه اجازه نخواهد داد احدی در هیچ جای ترکیه خندقی حفر کرده و سنگری بسازد. تامین نظم عمومی و امنیت شهروندان ترکیه ربطی به موضوع انتخابات نداشته و این مسئله همواره پیگیری خواهد شد. هیچ کس در تلاش برای فریب اذهان عمومی ملت ترکیه نباشد ما تصمیم مبارزه با پ.ک.ک را ساده اتخاذ نکردیم که به این سادگی نیز از آن دست برداریم.
داوود اوغلو افزود: تا زمانی که تمام سلاح ها توسط پ.ک.ک زمین گذاشته نشود عملیات ها ادامه خواهد داشت. تا کنون تمام دستورهای “عدم درگیری” که توسط پ.ک.ک منتشر شده است با جنگ به پایان رسیده است. منظور پ.ک.ک از عدم درگیری، پایان دادن نیروهای امنیتی ترکیه به عملیات های خود و آغاز انتقال سلاح به داخل ترکیه توسط پ.ک.ک است. چیزی که پ.ک.ک در این روزها باید انجام دهد، عمل کردن به دستور سال ۲۰۱۳ میلادی و پایان دادن به مبارزات مسلحانه خود و خلع سلاح است. حال که ۸۰ نماینده در پارلمان ترکیه نماینده شما هستند نیازی به ادامه مبارزات مسلحانه وجود ندارد. تا زمانی که سلاح ها تسلیم دولت ترکیه نشده است اعلام عدم درگیری ایجاد فرصت بازسازی دوباره به پ.ک.ک است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین