۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • داعش؛ عامل بمبگذاری در میتینگ انتخاباتی HDP در دیاربکر

داعش؛ عامل بمبگذاری در میتینگ انتخاباتی HDP در دیاربکر

  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

عامل بمب گذاری در میتیتنگ HDP در میدان استاسیون شهر دیاربکر که در روز ۵ ژوئن باعث کشته شدن ۳ تن و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر شده بود، دستگیر شد. این شخص عضو داعش بوده و دو روز پیش از انفجار از مرز سوریه وارد ترکیه شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، عامل بمب گذاری در میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در روز ۵ ژوئن ۲۰۱۵ در میدان استاسیون شهر دیاربکر، که باعث کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شده بود، دستگیر شده است. “اورهان گوندر” ۲۰ ساله و از علوی های کرد ترکیه، عضو دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است. وی که متولد آدی یامان ترکیه است تقریبا ۶ ماه پیش با عبور غیرقانونی از مرز ترکیه وارد خاک سوریه شده و به عضویت داعش درآمده بود.
وی که پس از این بمب گذاری قصد بازگشت به سوریه را داشته است در شهر غازی عنتاب با اعضای داعش در سوریه تماس برقرار می کند. نیروهای سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) و نیروهای مبارزه با ترور ترکیه از روی این تماس وی را شناسایی کرده و در شهر غازی عنتاب او را دستگیر می کنند. این شخص در ۲ ژوئن (۳ روز قبل از بمب گذاری) به دیاربکر آمده و ۲ خط تلفن خریداری می کند وی سپس به هتلی در دیاربکر رفته و تا روز بمبگذاری در آن جا می ماند. در روز میتینگ ساعت ۱۱:۰۰ صبح به وقت محلی ترکیه از هتل خارج شده و پیش از شروع بازرسی های بدنی توسط نیروهای امنیتی وارد میدان استاسیون می شود. به همین دلیل به راحتی بمب را بدون وجود نیروهای امنیتی در ترانسفور برق جاسازی می کند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، بعد از این بمبگذاری این عضو داعش با شخصی با نام “ی.ب” از اعضای داعش در خاک سوریه تماس برقرار می کند، اما این تماس توسط نیروهای مبارزه با ترور شهر غازی عنتاب به ثبت می رسد. وی در این تماس تلفنی به شخص مورد نظر می گوید: “هرچه سریعتر باید این جا را ترک کنم”. نامبرده بعد از این تماس تلفنی شناسایی شده و در منزل شخصی “ی.ب” دستگیر می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین