۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خیانت آشکار عبدالله اوجالان در روند صلح امرالی

خیانت آشکار عبدالله اوجالان در روند صلح امرالی

  • ۲۶ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۹۵ بازدید
  • ۲

عبدالله اوجالان سرکرده زندانی پ.ک.ک در شرایطی مصم به ادامه ی مذاکرات است ، که هیچ گام مثبتی تا بدین لحظه از سوی دولت ترکیه صورت نگرفته و مهمتر ین نکته اینکه داود اوغلو پ ک ک را به همکاری با جنبش گولن متهم کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عبدالله اوجالان مدتی پیش  با هیأت حزب ب.د.پ در امرالی دیدار انجام داد و خاطرنشان ساخت که هم‌اکنون وارد مرحله ی جدید صلح شده‌اند. اوجالان افزود:«من, علی‌رغم اینکه برخی جناح‌ها می‌خواهند روند صلح را به بن‌بست برسانند, اما مصمم هستم که مرحله صلح را پیشبرد دهم. برای پیشبرد مرحله جدید صلح, پیشنهاداتمان را به دولت ترکیه ارائه داده‌ایم. امیدوارم که دولت به شیوه‌ای صحیح آن را ارزیابی کند.» اظهارات اخیر دواد اوغلو مبنی بر همکاری پ ک ک با جنبش گولن مهر تائیدی است که دولت اردوغان تصمیم گرفته است با بهر ه مندی از اوجالان پ ک ک را نابود سازد.
عبدااله اوجالان پشت پرده مذاکراتی را با دولت ترکیه و استخبارات (میت )انجام می دهد ، و به راحتی می توان به این موضوع پی برد که اوجالان با اردوغان همکاری می کند، تا به کلی گروهک پ.ک.ک را نابود سازد . چندی پبش اوجالان در آخرین ملاقات خود با برادرش (محمد اوجالان) از ناامیدی خود به نتیجه‌ی پروسه‌ی امرالی گفته بود. اوجالان علناً از رودستی که از جانب دولت اردوغان خورده بحث کرده و به نظر وی احتمال خیلی ضعیفی دارد که این پروسه نتیجه‌بخش باشد، ولی چرا امروزه این سرکرده زندانی کاملاً تغییر رویه داده و از مرحله دوم صلح سخن می گوید!؟
اسناد بسیاری مبنی بر اینکه اوجالان دست نشانده سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) می باشد وجود دارد ، ولی موضوع صلح به صراحت بیان می دارد که اوجالان برای دولت ترکیه و در مسیر اهداف دولت قدم برمی دارد . دولتی را که به اوجالان و پ‌ک‌ک وعده هایی چون تغیر قانون اساسی داده بود، ولی هنوز وارد فاز عملی نشده و هیچ نشانه‌یی از خلوص نیت برای انجام آن نیز مشاهده نمی‌شود ، اوجالان با چه اعتباری از مرحله دوم صلح سخن می گوید؟! عبدالله اوجالانی از مانیفست کردستان بزرگ سخن به زبان می آورد و پ ک ک را برای تشکیل کردستان بزرگ تاسیس کرده امروزه چه دلایلی سبب شد تا ۱۸۰ درجه تغییر رویکرد داده و پ ک ک را به عقب نشینی و خلع سلاح دعوت نماید؟!
اردوغان و اوجالان دشمن اصلی ملت کُرد بوده و تا کنون با سیاست های عوام فریبانه ای خود هزاران کُرد بی گناه را به قتل رساند، و هزاران جوان و نوجوان کُرد را آواره ی کوه ها و دره ها کرده اند.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. تکلیف خود را مشخص کنید
    به فرض حرفای شما درست باشد
    از بین رفتن پ ک ک شما را نارحت می کند. مهم نیست به دست چه کسی باشد مهم این است که ازبین برود

  2. خدایا قلم رو بع اهلش بده نه نااهل
    آخه عوضی چی از آقای اوجولان میدونی
    تو اصلا چی از کردها و پ ک ک میدونی
    چرا کسی که پ ک ک رو ساخته بخواد نابودش کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *