۹ فروردین ۱۴۰۳

خود کرده را تدبیر نیست

  • ۱ بهمن ۱۳۹۱
  • ۲۹۰ بازدید
  • ۰

هر سیاستی را که مبتنی بر خیال و احساسات جوانی باشد منجر به شکست می شود. عبدالله اوجالان با سیاست های ظالمانه و جنایتکارانه ی خود سبب شد تا آینده گان و نسل آتی ملت کرد از وی به عنوان فردی خائن یاد کنند.

اوجالان با احساسات جوانی و هیجانات خیالی و با بیان ایدئولوژی های منسوخ کمونیستی خود پ.ک.ک را تاسیس کرد و هدف از تاسیس پ.ک.ک را تشکیل حکومت مستقل کرد خواند ، اوجالان از سال ۱۹۷۸ جوانان و نوجوانان کرد را آواره ی کوه ها و درهاه کرد تا بتواند به هدف پوچ و خیالی خود دست یابد و تا کنون هدف خیالی وی منجر به کشتن شدن بیش از ۴۵۰۰۰ تن شده است و هیچ موفقیتی را در این راستا بدست نیاورده .

اوجالان اخیراً در زندان امرالی پس از سالها به این نتیجه دست یافته که اهداف وی زندگی کردها را ویران می کند ، و نسل ملت کرد تبدیل به نسلی سوخته می شود . اما رسماً به اشتباه خود پی برده و در آخرین کتابش تحت عنوان مانیفست انقلاب کردستان می گوید :« تلاش برای تشکیل یک دولت مستقل کردی چیزی جز خدمت به کاپیتالیسم و امپریالسیم نیست ».

هم اکنون اوجالان سعی دارد با مذاکره و گفتگو خیانت های پیشین خود را جبران کرده و آرامش و امنیت را به کردها و مناطق کردنشین باز گرداند ، ولی اوجالان در این خصوص با چند مشکل اساسی مواجه است:
اولین مشکل اوجالان این است که سران پ.ک.ک و پژاک از سیاست ها و ایدئولوژی اوجالان و نام فرقه سو استفاده کرد و با قاجاق مواد مخدر سود های کلانی بدست آورده و در اروپا به خوشگذرانی مشغول می شوند و تحت این شرایط به هیچ عنوان موافق صلح و مذاکره نمی شوند.دومین مشکل اوجالان برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات ایدئولوژی های منسوخ و پوسیده وی می باشد که در دوران جوانی ارائه داده است و این ایدئولوژی ها هیجان و احساس جوانان را تشدید بخشید و به سختی می توان طرز افکار آنان را تغییر داد و از همه مهمتر سران پ.ک.ک و پژاک از مبلغان اصلی این ائدئولوژی در میان جوانان و نوجوانان کرد می باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *