۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خطیب دجله خبرداد؛ تلاش برای صدور پیام تاریخی اوجالان در عید نوروز

خطیب دجله خبرداد؛ تلاش برای صدور پیام تاریخی اوجالان در عید نوروز

  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۶۱ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک کنگره جوامع دموکراتیک تاکید کرد که تلاشهایمان ادامه دارد تا در عید نوروز یک پیام تاریخی از سوی اوجالان منتشر شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی، خطیب دجله، رئیس مشترک کنگره جوامع دموکراتیک (DTK) و عضو مذاکره کننده هیئت امرالی، در ساختمان کنگره جوامع دموکراتیک میزبان گروهی از نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق بود.
وی پس از این دیدار در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و اعلام کرد:تمام تلاش های خود را به کار بسته ایم تا در عید نوروز از شهر دیاربکر پیامی تاریخی در خصوص روند مذاکرات صادر کنیم. ولی تا آن موقع شرایط برای این پیام مهیا باشد یا نباشد را نمی دانم.
خطیب دجله گفت: قبل از سفر به جزیره امرالی این بار خواهان دیدار با کنگره جوامع کرد هستیم، زیرا پس از دیدار قبلی با عبدالله اوجالان، به کوه قندیل سفر نکردیم. به احتمال زیاد فردا به کوه قندیل خواهیم رفت، بعد از بازگشت از کوه قندیل هیئتمان بار دیگر با حکومت ترکیه دیدار خواهد کرد.
وی تاکید کرد: بعد از دیدار با اعضای حکومتی بیانیه ای در خصوص روند مذاکرات صادر خواهیم کرد. فعلا در خصوص جزئیات روند مذاکرات نمی توانم اظهار نظر بکنم. بعد از دیدارهای برنامه ریزی شده امیدوارم بیانیه ای مشترک صادر کنیم که در آن اطلاعاتی در اختیار افکار عمومی قرار دهیم.
وی افزود: تمام تلاش های ما در چارچوب روند مذاکرات این است که قبل از انتخابات به یک تصمیم قطعی دست پیدا کنیم. تلاش های ما در این راستا است که حکومت ترکیه را وادار سازیم قبل از انتخابات تصمیم قطعی اتخاذ کرده و مذاکرات مستقیم را آغاز کنیم.
رئیس مشترک کنگره جوامع دموکراتیک تصریح کرد: حکومت ترکیه برای این که بتواند این مسئله را حل و فصل کند قبل از هر چیزی باید یک قانون اساسی دموکراتیک به وجود آورد. در خصوص اصلاح قانون اساسی در مجلس ترکیه هنوز اتفاق جدی صورت نگرفته است. حل و فصل مسئله کردها در ترکیه را باید به مانند یک پروسه سریالی بدانیم که در هر قسمت یک سری اقدامات صورت بگیرد. در حال حاضر دیدارها و مذاکرات طرفین در حال تداوم است. هیچ کس این گونه نباید تصور کند که حل یک مشکل ۲۰۰ ساله ساده است. .
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین