۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خشونت فرقه‌ای پ ک ک و پژاک قربانی جدید گرفت.

خشونت فرقه‌ای پ ک ک و پژاک قربانی جدید گرفت.

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
  • ۱۶۷ بازدید
  • ۰

ترور یکی دیگر از فرماندهان سابق پ‌ک‌ک و پژاک به دست اعضای این گروه در شهر زاخو جنایت دیگری را برکارنامه ی سیاه این فرقه تروریستی به ثبت رساند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :یکی از فرماندهان قدیمی پ‌ک‌ک به اسم عثمان بالیج و با نام مستعار شورش و دختر سه ساله‌اش روشن عثمان در خانه‌ی خود واقع در شهر زاخو در شمال عراق، کشته شدند.
ساعت ۱۰ پنجشنبه شب مورخ ۱۷/۵/۱۳۹۳، دو فرد مسلح ناشناس به وسیله‌ی اسلحه‌ی کلاشینیکف به خانه‌ی عثمان حمله می‌کنند که در نتیجه‌ی آن عثمان و دخترش کشته و همسرش هم زخمی می‌شود.
یکی از اعضای سابق کمیته‌ی ریاستی پ‌ک‌ک که وی نیز سال‌ها پیش از این گروه جدا شده و به دلایل امنیتی نخواست اسمش آورده شود، گفت:«عثمان پس از جدا شدن از پ‌ک‌ک، بی‌طرفی خود را حفظ کرد، اما مقالاتی برای برخی سایت‌ها و مجلات (Kurdistan Aktuel) در خصوص وضعیت و تحولات کردستا ترکیه می‌نوشت و خیلی وقت‌ها هم از سیاست‌های کنونی پ‌ک‌ک انتقاد می‌کرد، لذا بارها از سوی پ‌ک‌ک مورد تهدید قرار گرفته بود.
این عضو سابق شورای ریاستی پ‌ک‌ک به شیوه و نحوه‌ی تهدیدات صورت گرفته در مورد عثمان گفت:« از طریق صفحه‌ی فیسبوکش چند کامنتی برایش گذاشته شده بود و بعنوان خائن از وی نام برده شده بود. اخیراً هم روی دیوار خانه‌اش نوشته شده بود(زمان کشته شدنت نزدیک شده است.) عثمان بخاطر اینکه نحوه‌ی سیاست گروه را خوب می‌فهمید و درک می‌کرد، لذا زندگی‌اش نیمه پنهان بود، چراکه می‌دانست که پ‌ک‌ک روزی انتقام این انتقادها را از وی خواهد گرفت.»
بالیج در یکی از مقالاتش نوشته که پ‌ک‌ک چند سال نخست اهدافش مشخص و در راستای خدمت به آرمان‌های ملت کرد بود، اما پس از مدتی از اهدف ملی خود دور و به خدمت نیرویی دیگر درآمد.
عثمان بالیج در منطقه‌ی جزیره واقع در کردستان ترکیه متولد و سال ۱۹۸۸ به عضویت گروه درآمده و پس از مدتی کوتاه بعنوان یکی از فرماندهان بنام پ‌ک‌ک شناخته می‌شود. سال ۲۰۰۴ به همراه گروهی از دوستان و هم‌نظران خود به همراه نظام‌الدین تاش با نام مستعار (بوتان) از پ‌‌ک‌ک جدا شده و در شهر زاخو ساکن می‌شود.
یکی از برادرهایش و ۹ تن دیگر از فامیل نزدیکش در پ‌ک‌ک کشته شده‌اند. اسم برادر کشته شده‌اش (شاهین بالیج) بوده که از همان اوایل شروع بکار پ‌ک‌ک عضو شده و بعنوان یکی از فرماندهان پ‌ک‌ک دارای نقش اساسی بوده است. بعدها در سال ۱۹۸۸ که در یک عملیات تعدادی مردم عادی و غیرنظامی کشته می‌شوند، شاهین از رهبریت گروه انتقاد می‌کند و معتقد بوده که کشتن مردم عادی در خدمت اهداف و آرمان‌های آنان نیست، لذا به اتهام انحراف از راه و اصول گروه و انتقاد از دستورات رهبر گروه، مورد بازخواست و بازجویی قرار می‌گیرد و به دستور شخص عبدالله اوجالان تیرباران می‌شود.
این اولین بار نیست که پ‌ک‌ک مخالفان خود به ویژه اعضای جداشده را هدف قرار می‌دهد. به گفته‌ی نظام‌الدین تاش (هه‌وال بوتان) و عثمان اوجالان (هه‌وال فرهاد) از اعضای سابق شورای رهبری پ‌ک‌ک، این حزب تاکنون بیش از ۵۱۰۰ عضو خود را به عناوین مختلف به قتل رسانده است و علت واقعی آن نیز انتقاد این اعضا از سیاست‌های پ‌ک‌ک بوده است.
افرادی همچون هه‌وال دلیر اهل بوکان، هه‌وال سیپان از سلماس، هوگر از ترکیه و صدها فرد دیگر که از اعضای برجسته پ‌ک‌ک بودند که توسط این گروه به قتل رسیدند.
به عنوان مثال کانی یلماز نماینده‌ی سابق پ‌ک‌ک در اروپا به خاطر انتقاد از این حزب در یک پمپ بنزین در شهر سلیمانیه منفجر شد و به قتل رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین