۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خشونت‌ هواداران پ.ک.ک در شهرهای اروپا

خشونت‌ هواداران پ.ک.ک در شهرهای اروپا

  • ۱۹ آبان ۱۳۹۵
  • ۲۷۶ بازدید
  • ۰

طرفداران گروه تروریستی پ.ک.ک به بهانه بازداشت نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه اقدام به برپایی تظاهرات و اقدامات خشونت آمیز در کشورهای مختلف اروپا کردند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از TRT، حامیان و هواداران پ.ک.ک در شهرهای مختلف اروپا پس از بازداشت نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه (HDP) اقدام به برپایی تظاهرات و رفتارهای خشونت‌بار در کشورهای مختلف این قاره کردند.

به آنها همچنین اجازه حمل نمادهای گروه پ.ک.ک داده شد، درحالی که اتحادیه اروپا، گروه مذکور را تروریستی دانسته است. علی رغم اتخاذ تدابیر لازم از سوی شهرهای مذکور در قبال طرفداران پ.ک.ک، اتفاقاتی به وقوع پیوست.

انگلستان
برخی از این افراد دو شهروند ترک؛ به اسامی جیلان ناس و نامزدش براق تاش را مورد ضرب و شتم قرار دادند. به گفته آنها که دانشجویان رشته زبان و ادبیات انگلیسی در این کشور هستند، پلیس انگلستان شکایت آنها در رابطه با این اتفاق را نپذیرفته است.

ناس در این باره گفت: با این گروه که پلاکاردهای ضد ترکیه حمل و علیه آن شعار می دادند، هنگام خروج از ایستگاه متروی میدان آکسفورد مواجه شدیم. هنگامی که قصد تصویربرداری از آنها را داشتم با ما درگیر شدند. پس از آنکه معترضان علیه رجب طیب اردوغان و دولت شعارهای تحقیرآمیز سر داده و ما را فاشیست خطاب کردند، ما نیز وارد مشاجره لفظی شدیم.

وی افزود: وقتی که یکی از معترضان به نامزدم حمله کرد مجبور به مداخله شدم. تصور می کردم پلیس ما را جدا کند، اما این اتفاق نیافتاد. چهار نفر دیگر نیز از پشت به نامزدم حمله کرده به سوی مغازه ای کشاندند و مقابل پله های برقی آن شروع به ضرب و شتم وی پردختند. پلیس تنها درب مغازه را بسته و نیم ساعت ما را در آنجا نگه داشت، سپس از در پشتی خارج کرده و سوار تاکسی کرد.”

طرفداران گروه تروریستی پ.ک.ک روز جمعه مقابل ساختمان سفارت ترکیه در لندن نیز تجمع کرده و اقدام به پرتاب سنگ و تخم مرغ به سوی آن کردند. در این تجمع یکی از نیروهای پلیس انگلیس بر اثر اصابت جسمی به سرش آسیب دید.

فرانسه

پنجشبه شب گذشته یک گروه طرفدار پ.ک.ک به سفارت ترکیه در پاریس با استفاده از کوکتل مولوتف حمله کردند. در این حمله نیز خسارت کمی به ساختمان سفارت وارد شده است.

مقامات سفارت برای دستگیری عاملان این حمله با مقامات فرانسوی هماهنگ کرده اند، ولی تاکنون کسی بازداشت نشده است.

همچنین در ساعات بامداد روز یک شنبه نیز به سوی کنسولگری ترکیه در نانت کوکتل مولوتف پرتاب شد، اما تاکنون کسی در این رابطه بازداشت نشده است.

آلمان

طرفداران گروه تروریستی پ.ک.ک که جلوی کنسولگری ترکیه در فرانکفورت جمع شدند و میان آنها و پلیس تنش ایجاد شد. پلیس آلمان علیه این معترضان که قصد بر هم زدن نظم داشتند دخالت فیزیکی کردند.

در شهر هانوفر نیز خودرو پلاک رسمی متعلق به یکی از کارکنان کنسولگری ترکیه به آتش کشیده شد. خودروی که مقابل کنسلگری ترکیه پارک بود شب شنبه گذشته توسط افراد ناشناس آتش زده شد. همچنین طرفداران این گروه تروریستی یکی از کارمندان کنسولگری که در ضیافت روز اعلام جمهوریت ترکیه شرکت کرده بود را کتک زدند.

اتریش

مسجد وابسته به انجمن اسلامی ترکیه و اتریش که زیر نظر سازمان امور دیانت ترکیه در منطقه «رنکویل کونرت» ایالت ورارلبرگ اتریش اداره می شود توسط یک فرد ناشناس در ۳ نوامبر مورد حمله قرار گرفت.

این شخص روی تابلوی ورودی مسجد «ح.د.پ» یعنی نام اختصاری حزب دموکراتیک خلق ها را نوشته بود. در تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته این مسجد واقعه مذکور مشهود است.

عبدالله حوروس، از مسئولین انجمن مذکور در این ایالت به خبرنگار آناتولی در منطقه گفت: “متأسفانه اقدامات خشونت بار عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک وحامیان آن در ترکیه تا اینجا نیز کشیده شده است”.

سویدن

مراسم افتتاحیه شعبه جدید انجمن دموکراتهای ترکهای اروپا در شهر یوته برگ سوئد به دلیل تهدید مرگ حامیان گروه تروریستی پ.ک.ک لغو شد.

هارون اوزل رئیس این شعبه گفت: “برخی در رسانه ها این مؤسسه و برنامه مذکور را هدف قرار دادند. یک گروه ۱۵۰ نفره حامی گروه تروریستی مذکور به سمت ساختمان شهر کونگلو یورش برده و به دیوارهای این ساختمان کاعذهایی با نوشته ” ما به داعش اجازه سخنرانی نمی دهیم”، نصب کردند.”

وی همچنین اظهار داشت: ” به رغم این حوادث قصد برگزاری مراسم مان داشتیم، اما پس از اینکه اعلام شد قرار است دو سه هزار نفر جمع شوند، پلیس گفت نیروهای امنیتی دچار مشکل خواهند شد و ما نیز برگزاری مراسم را لغو کردیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *