۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خروج پ.ک.ک از منبج پس از دادن ۶۰۰ کشته برای آزادسازی آن

خروج پ.ک.ک از منبج پس از دادن ۶۰۰ کشته برای آزادسازی آن

  • ۳ آذر ۱۳۹۵
  • ۱۹۵ بازدید
  • ۰

برت مک گورک نماینده ویژه باراک اوباما در ائتلاف بین المللی ضد داعش، در توئیت خود در فضای مجازی نوشت: نیروهای سوریه دمکراتیک با محوریت شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه از شهر منبج عقب نشینی کرده اند و این شهر در حال حاضر توسط نیروهای داخلی و مردمی اداره می شود.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از مراکز خبری، نیروهای سوریه دمکراتیک که به منظور مقابله با داعش وارد شهر منبج شده بود، بیش از ۶۰۰ کشته داده اند؛ اما فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک می گوید ما به نیروهای خودمان که در شهر منبج مستقر بودند برای آزادسازی شهر رقه نیاز داشتیم، از همین رو نیروهایمان را از منبج خارج ساختیم.

کاوه عزیزی عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان – سوریه در این زمینه ضمن انتقاد از عملکرد پ.ک.ک گفت: عملیات بازپس گیری رقه هنوز شروع نشده و شرط حضور نیروهای سوریه دمکراتیک در این عملیات این است که اجازه ندارند وارد شهر رقه شوند.
کاوه عزیزی افزود: جای تعجب است که نیروهای سوریه دمکراتیک با محوریت پ.ک.ک فرزندان کردها را به کشتن می دهند و بدون هیچ توافقی شروع به عملیات کرده اند. عقب نشینی از منبج نمونه ی بارز این ادعاست که هیچ دستاورد سیاسی و جغرافی برای نیروهای سوریه دمکراتیک نداشت.

کاوه عزیزی در ادامه گفت: پس از جان دادن ۶۰۰ تن از فرزندان کرد حالا پ.ک.ک و شاخه نظامی اش بدون هیچ دستاوردی از منبج عقب نشینی کرده اند آیا این به قتلگاه فرستادن فرزندان کرد نیست؟

وی در پایان گفت: آنچه که پ.ک.ک و شاخه نظامی اش در سوریه انجام می دهند پروژه شهیدسازی است که از اعتقاد این گروهها به پروژه شهیدسازی حکایت دارد و فرزندان کرد را به کشتن می دهد، چراکه می خواهد با این تاکتیک خانواده جان باختگان را به نوعی به خود وابسته کند.
سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند منطقه کُردی کوبانی و جزیره را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین متصل کنند و کنترل منطقه وسیعی از نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما تشکیل کمربند کُردی در مناطق شمالی سوریه اکنون با مخالفت ترکیه و حتی آمریکا مواجه شده است.
منبع:کوردپاریز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین