۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمله عناصر پ‌ک‌ک به یک مهمانی دانشجویی و زخمی شدن چند دانشجو

حمله عناصر پ‌ک‌ک به یک مهمانی دانشجویی و زخمی شدن چند دانشجو

  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • ۵۳ بازدید
  • ۰

گروهی از اعضای گروهک تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جریان جشن فارغ‌التحصیلی در حلب سوریه چند دانش‌آموز و خانواده‌هایشان را مجروح کردند.

به گزارش انجمن بی‌تاوان، مصطفی شیخو، یک فعال رسانه ای، به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: «گروه جوانان شورشگر پ.ک.ک به طور وحشیانه ای به دانش آموزان در محله شیخ مقصود در حلب تجاوز کردند.»

به گفته این فعال، تعداد قابل توجهی از دانش آموزان و حاضران مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

شبکه حقوق بشر سوریه نیز به نوبه خود حمله رخ داده در جشن دانشجویان را به شدت محکوم کرد.

این رفتار نقض آشکار حقوق بشر و آزادی های اساسی از جمله حق تجمع مسالمت آمیز و تجلیل از دستاوردهای شخصی و تحصیلی است. همچنین منعکس کننده رفتاری است که مغایر با تمام قوانین بین المللی و داخلی است که از آزادی فردی در برابر هرگونه خشونت فیزیکی و ارعاب محافظت می کند.

شامگاه شنبه ۱۷ شهریور بیش از ۲۰۰ دانش آموزی که امتحانات دبیرستان خود را با انبوه جمعیت و بستگانشان در سالن نور ستاره محله شیخ مقصود گذرانده بودند برای جشن و اهدای جوایز گرد هم آمدند، حدود ۳۰ نفر از جوانان در گروهی از جوانان انقلابی و رهبرشان وارد سالن شدند، اگرچه ما به خوبی از آنها استقبال کردیم، اما با شروع مراسم، با سر دادن شعارهایی برای عبدالله اوجالان، به مجری برنامه حمله کردند. دانشجویان و حاضران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سازمان ما هر ساله این جشن را برای فارغ التحصیلان جشن گرفته و به دانشجویان موفق اعطا می کند، همانطور که ما در ۱۹ آگوست ۲۰۲۴ در همان مکانی که منطقه را تصرف کرده بودیم برای سایر دانشجویان جشن گرفتیم، اما پس از حادثه و پراکندگی شرکت کنندگان، تعداد زیادی تعداد نیروهای امنیتی منطقه به محل حادثه رسیدند.

آنها تاکید می کنند که این اقدام برنامه ریزی شده و مغایر با تمام اخلاق و اصول حقوق بشر، علم و پیشرفت و همچنین مغایر با قوانین و اصول اداره محلی بوده و نزدیک شدن به کردها از یکدیگر و آبروی مردم محلی مضر است. مدیریت: «از اداره منطقه نیز می‌خواهیم: «آنها باید تحقیقات را تکمیل می‌کردند و عاملانی را که باید از مراسم محافظت می‌کردند، نه اینکه به جان و مالشان تجاوز می‌کردند، مجازات کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *