۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمایت عریان عربستان از گروه های تروریستی پژاک و کومله برای مقابله با ایران/اعزام ۳۰ هزار تروریست توسط ریاض به سوریه

حمایت عریان عربستان از گروه های تروریستی پژاک و کومله برای مقابله با ایران/اعزام ۳۰ هزار تروریست توسط ریاض به سوریه

  • ۲۶ تیر ۱۳۹۵
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در شرایط کنونی عربستان دچار یک عصبانیت سیاسی شده، زیرا با وجود تمام سرمایه گذاری های مالی و سیاسی در منطقه برای اجرای اهدافش به ویژه در سوریه، عراق، یمن و بحرین، شاهد هستیم که به اهداف و رویکردهایش نرسیده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره حمایت عربستان از گروه های تروریستی مانند پژاک و کومله برای انجام اقدامات تروریستی در ایران، گفت: به طور حتم عربستان به صورت عریان وارد نبرد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی با جمهوری اسلامی شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران گزارشات و مستندات بسیاری از گذشته درباره حمایت عربستان از گروه های تروریستی جنوب شرق کشور در دست داشت، اما در شرایط کنونی شاهدیم که مقامات سعودی آشکارا در اجلاس های گروه های مخالف جمهوری اسلامی حضور پیدا می کنند.

وی افزود: به نظر من در شرایط کنونی عربستان دچار یک عصبانیت سیاسی شده، زیرا با وجود تمام سرمایه گذاری های مالی و سیاسی در منطقه برای اجرای اهدافش به ویژه در سوریه، عراق، یمن و بحرین، شاهد هستیم که به اهداف و رویکردهایش نرسیده است.

جمالی ادامه داد: عربستان در بحث بحران سوریه توانست که حدود ۳۰ هزار تروریست را به این کشور اعزام کند، اما در نهایت دچار رسوایی سیاسی و نظامی در این عرصه شد و شکست خوردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از رویکرد و عملکرد مقامات اقلیم کردستان عراق در رابطه با آزاد گذاشتن فعالیت تروریست های دموکرات، کومله و پژاک، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در چند سال اخیر حمایت های بسیاری را از مقامات اقلیم کردستان صورت داده، حال آن ها رویکردی بر خلاف رویکرد ایران را اتخاذ کرده اند، که این مسئله تأسف بار است و دستگاه دیپلماسی باید بر اصلاح این امور وارد مذاکره شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته چند ماه پیش مقامات عربستان جلساتی را با دموکرات، کومله و پژاک در اربیل عراق گذاشتند و تاکنون چند ترور در منطقه کردستان عراق صورت گرفته است./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین