۲۶ شهریور ۱۴۰۳

حمایت آمریکا از PKK هرگز پایان نمی یابد!

  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
  • ۶۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: ایالات متحده آمریکا از گروه های مخالف حکومت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه حمایت می کند. پ.ک.ک با نشان دادن نشان PYD/YPG در کوبانی، حضور خود را در سوریه نشان داد. اما در ابتدای بحران سوریه، آمریکا اعلام کرد که مخالف ساختار خودمختار در منطقه است و مدتی به این اظهارات ادامه داد.

آمریکا که نابودی داعش در منطقه را در اولویت قرار داده است، پیش از این اعلام کرده بود که اطلاعاتی با PKK/YPG/PYD به اشتراک نمی گذارد. با این حال، در بیانیه وزارت خارجه ایالات متحده در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴، اعتراف کرد که اطلاعات خود را با PKK / YPG / PYD به اشتراک گذاشته است.

بنابراین، ایالات متحده به وضوح نشان داده است که PKK / YPG / PYD را به عنوان متحد خود تحت عنوان مبارزه با داعش در منطقه انتخاب کرده است. در این زمینه، ایالات متحده تسلیحات، مواد و مهمات را از طریق هواپیماهای باری به PKK/PYD/YPG تحویل داد که موافقت کردند در بسیاری از مناطق با داعش بجنگند.

PKK/YPG/PYD که به نیروی زمینی ایالات متحده در سوریه تبدیل شد، در سال ۲۰۱۵ بسیاری از مناطق مرزی با ترکیه را تصرف کرد. ایالات متحده که از پ.ک.ک/YPG/PYD حمایت تسلیحاتی و مهمات می کند، همچنین از سپتامبر ۲۰۱۴ نزدیک به ۵۰ سرباز نیروی ویژه را برای آموزش عناصر YPG به سوریه فرستاد.

این نیروهای ویژه ایالات متحده همچنین به اعضای YPG در مورد تاکتیک های کمین و جنگ، استفاده از بمب های دست ساز (IED) و سلاح های سنگین آموزش دادند.

همه اینها وقایع آشکاری هستند که روز به روز در رسانه ها منعکس می شوند.

ایالات متحده که PKK/YPG/PYD را متحد مهمی می‌داند، اعلام کرد که پروژه تجهیز قطاری را که قبلاً از آن حمایت می‌کرد، رها کرده و مدعی شد که ارتش آزاد سوریه (FSA) که علیه اسد می‌جنگد، با گروه‌های وابسته با القاعده رابطه دارد.

سیاست اشغالگری ایالات متحده در سوریه واضح است.یکی از سخنگویان SDF که در سال ۲۰۱۷ از PKK / YPG / PYD فرار کرد و به ترکیه پناه برد، این بازی را به تفصیل توضیح داد:

۱٫ آمریکا SDF را برای جلوگیری از واکنش ترکیه علیه PKK / YPG / PYD تأسیس کرد.

۲٫SDG یک ​​ساختار جبهه ای است که برای پوشش PKK / YPG / PYD ایجاد شده است.

اگرچه عناصر کرد، عرب و ترکمن در SDF حضور دارند، اما عناصر دیگری غیر از کردها نیز سلاح سبک دارند. سلاح ها عموماً تحت کنترل پ.ک.ک هستند.

نزدیک به ۵۰۰۰۰ عضو در SDF چهارم وجود دارد. اکثریت این تعداد را PKK / YPG / PYD تشکیل می دهد.

وی اعلام کرد که رهبری در SDF پنجم در دست PKK / YPG / PYD است.

از سال ۲۰۱۷، ایالات متحده حمایت خود را از PKK / YPG / PYD تحت عنوان مبارزه با داعش به حداکثر رساند و به ارسال سلاح های سنگین ادامه داد. اگرچه وی اعلام کرد که این سلاح ها در محدوده عملیات رقه علیه داعش داده شده و این تسلیحات سنگین پس از عملیات جمع آوری خواهد شد، اما دیده شد که وعده های داده شده عملی نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین