۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حقوق ماهانه‌ی شهرداران نزدیک به پ.ک.ک، تقسیم بر دو می‌شود

حقوق ماهانه‌ی شهرداران نزدیک به پ.ک.ک، تقسیم بر دو می‌شود

  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
  • ۲۴۶ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک سیستم ویژه ای طراحی کرده که همه ی پست های حزبی و تشکیلاتی آن باید دارای دو رییس یا دو رهبر باشند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامه ی اوزگور گوندم، اگر چه در برخی از حوزه های انتخابیه ی مناطق مختلف ترکیه هنوز هم برندگان نهایی انتخابات شهرداری ها معرفی نشده اند اما نتایج کنونی نشان می دهد که نامزدهای عضو حزب صلح و دموکراسی که بر اساس اندیشه های حزبی و سیاسی پ.ک.ک وارد رقابت های انتخاباتی شده بودند، بین ۹۹ تا ۱۰۵ شهرداری ترکیه را در دست گرفته اند. دیروز حزب صلح و دموکراسی اعلام کرد که حقوق کلیه ی این شهرداران تقسیم بر دو می شود و نیمی از حقوق ماهانه ی شهرداران پیروز، به فردی داده می شود که از او به عنوان رییس هم ارز یا شهردار هم رده معرفی شده است.
پ.ک.ک در سیستم حزبی خود مکانیسم خاصی به نام رهبر یا رییس هم رده ایجاد کرده که بر اساس آن همه ی پست های حزبی و تشکیلاتی باید دارای دو رییس یا دو رهبر باشند. به عنوان مثال شورای رهبری پ.ک.ک دارای دو رییس هم رده به نام های جمیل بایک و بسه هوزات است، حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوری (PYD) دو رییس به نام های صالح مسلم و آسیه عبدالله دارد، حزب صلح و دموکراسی دارای دو رهبر به نام های صلاح الدین دمیرتاش و گلتن کشاناک است و در این میان، تنها پژاک است که از آن به عنوان یکی از نهادهای اقماری پ.ک.ک نام برده می شود، اما به طور استثناء دارای سیستم دورهبری نیست.
حزب صلح و دموکراسی در شهرهایی که یک مرد به عنوان شهردار معرفی شده، یک زن را به عنوان شهردار یا رییس هم رده و همسان معرفی کرده و در شهرهایی نیز که یک زن به عنوان شهردار انتخاب شده، فرد هم ارز او یک زن است. در شهر دیاربکر که خانم گلتن کشاناک به عنوان شهردار آن انتخاب شده، فرات آنلی از فعلان سیاسی مشهور حزب صلح و دموکراسی نیز به عنوان شهردار همسان معرفی شده است. وی چندی پیش  اعلام کرد که به کشاناک کمک می کند تا در همه ی حوزه ها به عنوان  شهردار موفق عمل کند و نقاط ضعف همدیگر را به طور متقبال جبران می کنند.
گفتنی است موضوع دو رهبری یا دو رئیسه بودن شهرداری ها، موضوعی است که در قوانین جاری ترکیه رسمیت ندارد اما رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر این کشور در اواخر سال ۲۰۱۳ و در یک پروژه ی اصلاحات قانونی به نام بسته ی دموکراسی، اعلام کرد که سیتسم دو رهبری دارای امتیازاتی است که می تواند در همه ی احزاب ترکیه از آان تبعیت شود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین