۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور اعضای پ.ک.ک در حلبچه

  • ۸ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۲۳ بازدید
  • ۰

هموطنان شهر حلبچه اقلیم کردستان از حضو گروهی از اعضای مسلح پ.ک.ک در مرزهای شهرشان خبر داده اند که گفته می شود در این مناطق گروهی از اعضای این گروه مستقر شده اند و برای خود محل ایست – بازرسی ایجاد کرده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کوردپاریز،  قبلاً هم شیخ حسن عبدالله مسول مقر اتحاد اسلامی کردستان در این شهر اعلام کرده بود که پ.ک.ک مشغول فعالیت سازمانی است و عمده فعالیتش هم کار برای جذب نوجوانان زیر ۱۸ سال است تا برای جنگیدن به کوه بفرستد. گفته می شود مقامات و مسولان حزب اتحاد میهنی کردستان (یکیتی) خود در این امر فعال بوده اند و زمینه را برای حضور اعضای این گروه در این شهر مهیا کرده اند.

در این باره فارق عبدالکریم مسول بخش ۱۲ پارتی در حلبچه گفته: گروهی از اعضای پ.ک.ک به روستای هاوار و دره تفی از توابع حلبچه آمده اند، طبق اظهارات مردمی، نزدیک به ۱۰۰ نفر هستند و از آن تعداد ۱۰ نفرشان روزانه رویت می شوند چون مشغول گمرک گرفتن از قاچاقچیانی هستند که بارهای قاچاق را مرزها رد و بدل می کنند، آنها رفته اند به منطقه یی که در آن قاچاق کالا وجود دارد و لذا اقدام به اخاذی از قاچاقچیان و مردم منطقه بنام گمرک می کنند.

این مقام مسول در ادامه گفته که البته دلیل سیاسی بزرگ تری در پشت این موضوع است و آن اینکه پ.ک.ک می خواهد با این کار در تمامی مرزهای مشترک با ایران حضور داشته باشد تا کسی بدون اجازه ی آن وارد خاک ایران نشود به ویژه از رفت و آمد اعضای دیگر گروه و احزاب جلوگیری کند.

وی در ادامه گفته که اعضای این گروه به شدت بر افکار نوجوانان زیر ۱۸ سال کار می کنند تا آنها را به نوعی به خود جذب کنند. طرف های سیاسی و حکومتی حلبچه هم از این موضوع مطلعند و گفته می شود توسط یکیتی این اجازه به آنها داده شده است تا در مناطق مرزی طویله و بیاره و اطراف حلبچه حضور داشته باشند. وی در پایان بر این نکته هم تاکید کرده که پ.ک.ک و یکیتی این روزها باهم قول و قرارهایی دارند و حتی در بادینان و شنگال هم نیروهایشان با هم ارتباط دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین