۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حضور اجباری رؤسای عشایر در جشن تولد اوجالان

حضور اجباری رؤسای عشایر در جشن تولد اوجالان

  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
  • ۴۱۶ بازدید
  • ۰

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در سالروز تولد رهبر زندانی‌اش (عبدالله اوجالان) که از ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ تاکنون در زندانی واقع در جزیره امرالی ترکیه دوران محکومیت حبس ابدش را سپری می‌کند؛ رؤسای عشایر مناطق کوهپایه‌یی کوهستان‌های قندیل واقع در شمال عراق را مجبور کرده تا در مراسمی به این منظور شرکت کنند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از سایت چرکه، پ‌ک‌ک به منظور گردهم آوردن مردم در چنین روزی که سالروز تولد اوجالان است، نامه‌یی به رؤسای عشایر و طوایف و مردم مناطق پشدر، قلادزه و دامنه‌های قندیل فرستاده و به آنها به منظور شرکت در همچنین مراسمی امر شده است. این اقدام بیشتر برای نشان دادن حضور مردم در رسانه‌ها و بهره‌برداری از آن به عنوان طرفداران خود است.

گفته می‌شود این رؤسای عشایر و طوایف از ترس اینکه بعدا متوجه تهدیدهای این گروه نشوند، به ناچار خود را آماده کرده‌اند تا در این مراسم شرکت کنند و همانطور که خود گفته‌اند: اگر شرکت نکنند؛ بعدا از سوی این گروه متوجه ضرر و زیان جانی و مالی خواهند شد.

گفتنی است پ‌ک‌ک در چنین روزهایی اهالی منطقه را در مکانی گرد هم می‌آورد و سپس از زوایای مختلف به فیلمبرداری و عکاسی می‌پردازد و این فیلم و تصاویر هم در تلویزیون گروه و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود. هدف اصلی از این کار، تبلیغ رسانه‌یی به نفع خود است. به عبارتی دیگر سعی می‌شود تمامی افراد شرکت کننده در این نوع مراسم‌ها را هوادار خود معرفی کند و از آن به نفع خود بهره‌برداری کند. اما نکته‌یی که در اینجا حائز اهمیت است، بسیاری از این افراد همچون نمونه‌ی ذکر شده در خبر فوق، از ترس جان و مالشان در چنین مراسم‌هایی حضور می‌یابند و همانطور که خودشان می‌گویند، از سر مجبوری است، چراکه کاری از دستشان برنمی‌آید و در حال حاضر اعضای این گروه در مناطق کوهپایه‌یی جولان می‌دهند و روستاهای این مناطق را هم تحت کنترل خود گرفته‌اند.

این درحالیست که بسیاری از اهالی این منطقه از قدیم پیشمرگه حزب دمکرات کردستان (پارتی) و یا اتحاد میهنی کردستان (یکیتی) و یا دیگر احزاب و گروههای سیاسی در اقلیم بوده وهستند و اگر اکنون سکوت کرده‌اند؛ به این دلیل است که خانواده و زندگی‌اشان زیر سایه‌ی ترس این گروه قرار دارد و گرنه آنها همچنان حقوق بگیر احزاب خود هستند و برای آنها فعالیت می‌کنند.

اگر هم باشند افرادی که در دو گروه تعریف شده فوق جای نگیرند، بسیار اندک هستند و یا به نوعی با حکومت و احزاب اقلیم سر سازگاری ندارند و لذا با طرفداری از این گروه، مخالفت و نارضایتی خود را ابراز می‌دارند، چون پ‌ک‌ک هم مخالف سرسخت احزاب و حکومت اقلیم است.

البته بخشی از جوانان هم که به رسم جوانی به دنبال خوشگذرانی هستند؛ با هدف گذراندن اوقاتی خوش در دامان طبیعت و بودن در کنار دختران پ‌ک‌ک و گرفتن سلفی با آنها، در چنین مراسم‌هایی حضور می‌یابند. نمونه‌ی بارز آنرا می‌توان در مراسم نوروز امسال هم مشاهده کرد.
منبع:کوردپاریز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین