۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • جنگ پ‌ک‌ک در شمال سوریه، تأثیر آن بر سوریه و فشارهایی که مردم متحمل می‌شوند

جنگ پ‌ک‌ک در شمال سوریه، تأثیر آن بر سوریه و فشارهایی که مردم متحمل می‌شوند

  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
  • ۵۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: گروه تروریستی کارگران کردستان یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در منطقه است و در صحنه سیاسی نیز نقش فعالی پیدا کرده است. مشارکت این گروه در عملیات نظامی علیه داعش در اکثر استان‌های سوریه از جمله تل‌ابیض، رقه، دیرالزور، حسکه و کوبانی، باعث همدلی اقلیت‌های موجود در منطقه با وجود پ‌ک‌ک شد. پس از جنایات وحشیانه داعش در مناطق مختلف، به ویژه علیه ایزدی‌ها در شنگال، ترکیه از وضعیت ناامن شمال سوریه پس از ورود داعش سوءاستفاده کرد تا نفوذ خود را در شمال گسترش دهد و از گروه تروریستی کارگران کردستان به عنوان بهانه استفاده کرد.

حضور پ‌ک‌ک در شمال سوریه خطر بزرگی برای غیرنظامیان ساکن در این مناطق به دلیل حملات هوایی مداوم و بی‌وقفه و همچنین صدای توپ‌ها و اصابت آن‌ها به خانه‌های غیرنظامیان است. علت این جنگ، حضور آن‌ها در منطقه است که به مردم آسیب می‌رساند، با این وجود که قسد و یگان‌های مدافع خلق حضور دارند اما اکثر نیروهای آن‌ها کرد هستند. بنابراین، حضور آن‌ها به بسیاری از غیرنظامیان آسیب رساند و آن‌ها را از زندگی امن در منطقه محروم کرد.

مادران سوری کودکان خود را در خانه ها پنهان می‌کنند از ترس اینکه پ‌ک‌ک آن‌ها را به خود ملحق کند. وقتی کسی از منطقه به خانه آن‌ها می‌آید، می‌گویند که کودکی ندارند از ترس اینکه به فرزندانشان آسیبی برسد. من خودم شاهد چنین اتفاقی بوده‌ام.

می‌توانم بگویم مردم مناطق شمال و شرق سوریه دیگر به خیال‌پردازی‌هایی که فقط در حال انجام آن هستند، اهمیت نمی‌دهند. فرزندان این منطقه کشته می‌شوند و این باعث اندوه و درد در قلب هر مادری شده است که پسرش در پی پیوستن به آن‌ها جان باخته است. اکنون می‌توانم بگویم که مردم دیگر به شعارهای دروغین فرقه ای آن‌ها که قبلاً برایشان تأثیرگذار بود، توجهی ندارند. زیرا مردم از بدرفتاری و عدم نشان دادن محبت واقعی به مردم رنج برده‌اند. مردم سوریه آنقدر احمق نیستند که به این مسائلی که آن‌ها هر روز برای جذب نیرو انجام می‌دهند، اهمیت دهند.

آنها نمی‌توانند هیچ موفقیتی در گروه خیالی خود و در اداره فاسدشان که تنها به نفع خودشان کار می‌کند و نه به نفع مردم، کسب کنند و باز هم تاکید می‌کنم که هر کجا پا گذاشته‌اند، ویرانی، خرابی، مهاجرت و دردناک‌تر از همه، مرگ را به همراه آورده‌اند. روزی نیست که حملات هوایی منجر به کشتار غیرنظامیان بی‌گناه نشود، از کودک تا بزرگسال. علاوه بر آثار مستقیم جنگ بر اقتصاد سوریه، سوء مدیریت، فساد گسترده و کمک‌های اندک مادی به مردم منطقه، فشار مضاعفی بر شرایط زندگی در سراسر مناطق تحت سلطه پ‌ک‌ک وارد کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین